۴۵۰۰ ظرفیت جدید برای جذب مدرسان/ امکان تحصیل در دو دانشگاه پس از گذراندن ۶۰ واحد وجود دارد

۴۵۰۰ ظرفیت جدید برای جذب مدرسان/ امکان تحصیل در دو دانشگاه پس از گذراندن ۶۰ واحد وجود دارد


به گزارش خبرنگار ایلنا، «حسین بلندی» رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت: دانشگاه علمی کابردی پس از دفاع مقدس ایجاد شد و هدفش پیش بردن کارها و امور مورد بود و باید از کسانی که ابتدا در این راه قدم برداشتند تشکر کرد. 


بلندی با بیان اینکه باید با شناخت نیاز بازار کار و نیاز شغل جوانان کشور برای اشتغال برنامه داشت، گفت: روی این موضوع باید نظارت کرد. وقتی مهارت ایجاد شود،  بهره‌وری افزایش  می‌یاید. رییس جمهور فرمودند بهره وری باید بالا برود، بهره وری بدون نظارت بالا نمی‌رود. تنها دانشگاهی که برای دانشجویان مهارت ایجاد می‌کند علمی کاربردی است. 


او با بیان چالش‌های دوران ریاست خود بیان کرد: اگر برای شغل برنامه می‌نویسیم، می‌دانیم که مشاغل مدام در حال تغییرند و این نکته بسیار مهمی است که باید به آن توجه داشت. 


او با تاکید بر شورای غیرفعال برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه در دوره‌های قبلی گفت: ۳۱۳ مرکز علمی کاربردی وابسته به مراکز دولتی تعطیل شدند و با تعطیلی آن از سال ۹۶،  ۲۰۰ هزار دانشجو کمتر فارغ التحصیل شدند در واقع تعطیلی این مراکز جلوی ۱۴۰ هزار شغل را گرفت. 


او با اشاره به‌عدم وجود توازن در دانشگاه بیان کرد: هر مرکز میانگین باید ۵۰۰ هزار دانشجو داشته باشد. ما بررسی کردیم که آیا همین مراکز خدمات خوبی ارائه می‌کنند؟


بلندی در خصوص نظارت در ساختار دانشگاه اظهار کرد: برنامه این است که نیاز بازار کار را باید به درستی تشخیص داد. فرد قرار است بعد از دانشگاه مستقیم جذب بازار کار شود یا شرکتی کوچک راه بیندازد که هدف اصلی من دومی است یعنی افراد برای خود کار راه بیندازند و فارغ التحصیل دانشگاه‌های دیگر را هم به کار بگیرند. هر روز الزامات شغلی تغییر می‌کند و مهارت‌ها باید به روزرسانی شوند و عده‌ای برای توانمندسازی به دانشگاه مراجعه می‌کنند. 

تجهیز بیمارستان‌های استان تهران به دستگاه‌های اکسیژن‌ساز از محل مالیات‌های ارزش افزوده
هم اکنون بخوانید


رییس دانشگاه علمی کاربردی ادامه داد: ما مجوز می‌دهیم و بر حسن اجرای آن نظارت داریم. مراکز علمی کاربردی مدرک صادر نمی‌کنند بلکه مجوز از دانشگاه دارند و در نهایت مدرک را دانشگاه صادر می‌کند. این نظارت تا به حال به نظرم سخت افزاری بوده و باید آن را تغییر دهیم و به صورت دائمی جاری و ساری باید نظارت کنیم. در یک سیستم همیشه ممکن است خطا به وجود بیاید. ما به عنوان دانشگاه موظف هستیم خطا را شناسایی و آن را حل کنیم. صلاحیت حرفه‌ای بحث دیگری است که سال ۹۶ قانونی در مجلس تصویب شد تحت عنوان قانون جامع صلاحیت حرفه ای. ما صد در صد نظام صلاحیت حرفه‌ای را قبول داریم اما هر کس باید کار خودش را به درستی انجام دهد. ما نیز به بحث صلاحیت حرفه‌ای ورود پیدا کردیم و چارچوب آن تعیین شد. 


او یادآور شد: وزیر علوم برای اولین بار مهارت و اشتغال را جدی دنبال می‌کند و این خیلی مبارک است. در مورد خودمان می‌دانیم که شورایی در وزارت علوم تشکیل شده و با حضور معاونین و روسای دانشگاه جامع و فنی و حرفه‌ای و همه امور مهارتی آنجا بررسی می‌شود. 


بلندی تاکید کرد: ما باید فعالیت‌هایمان به نحوی باشد که بچه‌ها وارد بازار کار شوند اینجا با نقایصی مواجه بودیم که چالش ماست.


او اظهار کرد: مسائل فرهنگی بسیار جدی است و اینطور نیست که هرکسی بخواهد به موضوعات فرهنگی ورود پیدا کند. باید خودباوری و وجدان کاری داشته باشد. کسی که خودباور است، خداباور است.

چیزی جز نیت خالصانه و تلاش برای اعتلای فرهنگ دینی از آیت‌الله ری‌شهری در خاطر ندارم
هم اکنون بخوانید


بلندی از ۴۵۰۰ ظرفیت جدید برای جذب مدرسان در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا ۲ هفته آینده فراخوان جذب مدرسان ارایه می‌شود. 


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با اشاره به بازبینی و بهینه‌سازی فرایندهای نظارتی این دانشگاه گفت: فرایندهای آموزشی و نظارتی دانشگاه جامع هوشمندسازی می‌شود. 


او اضافه کرد: در هر استان حداقل یک خانه خلاق ایجاد می‌شود و چند رویداد در راستای برنامه فرهنگی به زودی اجرایی خواهد شد. 


بلندی خاظرنشان کرد: تمام دانشجویان ترم ۷ و ۸ دانشگاه‌های نظری می‌توانند همزمان با آموزش‌های دانشگاهی پودمان‌های تخصصی خود را در مراکز علمی کاربردی بگذرانند و با سابقه یک‌ساله فارغ التحصیل شوند. 


او یادآور شد: امکان تحصیل همزمان در دو دانشگاه وجود دارد و پس از گذراندن ۶۰ واحد، دانشجویان سایر دانشگاه‌ها می‌توانند وارد دانشگاه جامع علمی کاربردی شوند و با دو مدرک فارغ التحصیل شوند. 


رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی با بیان اینکه در برنامه ما حضور ۵۰ مرکز بین المللی است، گفت: تا کنون ۳ مرکز در حال طی مراحل قانونی برای بین‌المللی شدن هستند. 


او در آخر با اشاره به جذب ۴۵ هزار دانشجو در بهمن‌ماه از پذیرش ۱۲۲ هزار دانشجو در مهرماه خبر داد و از حضور ۲۲۰ هزار دانشجو و ۵۷۱ مرکز علمی کاربردی گفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × 3 =

دکمه بازگشت به بالا