آخرین جزییات حادثه انفجار در استان بابل عراق

معاون مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت آخرین جزییات حادثه انفجار مینی‌بوس و خودروی ون در استان بابل عراق را اعلام کرد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، طاهر درودی معاون مرکز پزشکی سازمان حج و زیارت درباره حادثه انفجار در استان بابل عراق گفت: در این حادثه ابتدا یک ون با یک مینی بوس برخورد می‌کند. خودروی ون به دلیل اینکه کپسول گاز در آن بود دچار انفجار می‌شود و با یک کامیون برخورد می‌کند و کامیون هم منفجر می‌شود.


وی ادامه داد: تعداد قابل توجهی از زائران در داخل مینی‌بوس و ون بوده‌اند و متاسفانه در این حادثه ۱۱ نفر جان خود را از دست داده‌اند. همچنین ۳۰ نفر در این حادثه مصدوم شده‌اند.


معاون مرکز پزشکی هلال احمر خاطرنشان کرد: بعد از اینکه این حادثه به ما اطلاع داده شد آمبولانس‌های ما در حالت آماده باش درآمدند و آمبولانس‌های کشور عراق با توجه به پروتکل‌های خودشان اقدام به انتقال مصدومان به بیمارستان دیوانیه هستند.


وی ادامه داد: ما دو آمبولانس در دیوانیه مستقر داریم و با توجه به اینکه تعداد مصدومان بالا بود به حالت آماده باش درآمدند. یک دستگاه اتوبوس آمبولانس هم اعزام شد و منتظر هستیم تا کارهای اولیه انجام شود و شرایط ثابت ایجاد شود و بتوانیم این مصدومان را به داخل کشور منتقل کنیم.


معاون مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال احمر در پاسخ به این سوال که چه تعداد از این افراد ایرانی بوده‌اند، گفت: متاسفانه افرادی که فوت شده‌اند تا تعیین هویت هنوز نمی‌شود درباره آن‌ها اظهار نظری کرد. متاسفانه تعدادی از مصدومان نیز دچار سوختگی خیلی شدید شده‌اند که آن‌ها را هم نمی‌توانستیم تعیین تکلیف کنیم اما افرادی که حال مساعدتری داشتند و امکان صحبت داشتند. بنابراین ما هنوز نمی‌توانیم آمار مصدومان ایرانی را اعلام کنیم و منتظر هستیم تا بیماران تعیین تکلیف شوند.

تاکید امیرعبداللهیان بر اهمیت ثبات، آرامش و حفظ وحدت ملی در عراق
هم اکنون بخوانید


درودی تصریح کرد: عمده علت انفجار در این حادثه کپسول گازی بوده که در خودروی ون قرار داشته است. طبق قوانین عراق بیماران باید در ابتدا وارد بیمارستان شده و از نظر وضعیت کلی تعیین تکلیف شوند و افرادی که قابل انتقال باشند را ما از طریق اتوبوس آمبولانس به مرز منتقل شده و به سیستم درمان کشور تحویل داده می‌شوند.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × پنج =

دکمه بازگشت به بالا