شناسایی بیش از ۲۰ هزار خیّر در حوزه سلامت تاکنون

مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت، با اشاره به ضرورت بهره گیری از مشارکت های اجتماعی در ارتقای خدمات سلامت گفت: در این اداره کل تاکنون بانک های اطلاعاتی مورد نیاز تهیه و تدوین شده و به صورت دوره ای به روزرسانی می‌شود.


به گزارش ایلنا، محمدجواد حیدری پور بانک اطلاعات خیرین حوزه سلامت را از مهم ترین داده های گردآمده خواند و افزود: بر اساس اطلاعات تجمیعی تا پایان سال ۱۴۰۰، تعداد  ۲۰هزار و ۱۵۰ خیر در حوزه سلامت شناسایی شده. خیرینی که هر کدام به نحوی و در اندازه های مختلف در ارتقای نظام سلامت به ویژه در بخش پروژه های عمرانی نقش داشته اند.


مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت گفت: در بانک اطلاعات سازمان های مردم نهاد، مؤسسات خیریه حوزه سلامت و مراکز خیریه درمانی نیز در مجموع اطلاعات بیش از دوهزار تشکل همراه با شعبات آن ها در سرتاسر کشور به ثبت رسانده‌ایم.


حیدری پور، داوطلبان، گروه های داوطلب و جهادی را از دیگر حوزه های تحت مدیریت و نظارت اداره کل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت دانست و افزود: با به روزرسانی بانک اطلاعات گروه های داوطلب، متوجه می شویم که در دوران همه گیری کرونا تاکنون ۴۵۴ پروژه با حضور ۸۶هزار نفر داوطلب و یک میلیون و ۱۲۰هزار ساعت کار داوطلبی در زمینه سلامت در سطح کشور به انجام رسیده است.


وی ادامه داد: ۴۳۱ مرکز درمانی خیریه تاکنون و ۷۵۰ موقوفه سلامت در سراسر کشور شناسایی شده و از ۶۱۸ بیمارستان دولتی کشور، ۲۴۱ مؤسسه خیریه بیمارستانی فعال با مجوز وزارت کشور تا پایان ۱۴۰۰ داشته اند و ۱۴۱ موسسه خیریه بیمارستانی در شرف تأسیس است. ۱۱۱ موسسه هم طی تفاهم نامه با مجمع خیرین و مؤسسات خیریه فعال استان، این رویه را دنبال می کنند. 

کمیسیون اصل ۹۰ تعویق آزمون استخدامی را بررسی می‌کند
هم اکنون بخوانید


مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت، میزان مشارکت ریالی مردمی در سال ۱۴۰۰ را ۳۵هزار میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: از این مقدار ۵۵۰۰ میلیارد در بخش بهداشت، ۲۸هزار میلیارد در بخش درمان، ۴۰۰ میلیارد در بخش آموزش و پژوهش و ۱۱۰۰ میلیارد ریال در سایر بخش ها بوده است. 


محمدجواد حیدری پور با اشاره به بحران همه گیری کرونا، گفت: ارزش ریالی مشارکت مردمی در سراسر کشور توسط اقشار گوناگون خیرین، موسسات خیریه بیمارستانی، سازمان های مردم نهاد و موسسات خیریه، گروه های داوطلب و مسوولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی در بحران کرونا از ابتدا تا ابتدای سال ۱۴۰۰ برابر با ۱۵هزار میلیارد ریال بوده است. جالب توجه است که ۵هزار میلیارد از این رقم مربوط به حوزه مسوولیت اجتماعی سلامت شرکت ها و بنگاه‌های اقتصادی است. 


مدیرکل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت با برشمردن دیگر خدمات و اقدامات این حوزه افزود: در زمینه مسوولیت پذیری اجتماعی در مشارکت با سازمان استاندار، به تدوین استاندارد ملی خیر همگانی و مسوولیت‌پذیری اجتماعی اقدام شده که بسیار ارشمند و درخور توجه است.


مهندس حیدری پور در پایان با پرداختن به ضرورت جلب مشارکت خیرین خارج از کشور و تعامل با موسسات خیریه در هماهنگی و تسهیل مشارکت افزود: خیرین سلامت تاکنون در بیش از ۳۰درصد پروژه های عمرانی حوزه سلامت مشارکت داشته اند و تلاش می کنیم با اعتمادسازی و تسهیلگری مناسب، خیرین خارج از کشور را هر چه بیش تر به سوی حوزه سلامت کشور جلب و جذب کنیم.


تقدیر از نیکوکار سلامت در همایش خدمت ماندگار


بنابر اعلام اداره کل سازمان های مردم نهاد و خیرین سلامت درهمایش خدمت ماندگار که با حضور رییس جمهور برای بزرگداشت خادمان سلامت برگزار شد، از خیر برجسته سلامت از استان خراسان رضوی تقدیر شد.

ایران حامی اول ثبات و پیشرفت در عراق خواهد ماند
هم اکنون بخوانید


حاج حبیب الله عدالتیان، خیر برجسته مشهدی و موسس و مدیرعامل بنیاد خیریه عدالتیان که منشا خدمات بسیاری بوده است. وی علاوه بر عضویت در هیات مدیره مجمع خیرین سلامت استان خراسان رضوی، به عنوان عضو شورای مشارکت های مردمی بیمارستان های امام رضا (ع) و کامیاب و موسسات خیریه انصارالحجه (عج)، ام الائمه (س) و محبان الرضا (ع) فعالیت می کند.


بزرگترین اورژانس ICU کشور به نام اورژانس عدالتیان در کنار بیمارستان امام رضا (ع) مشهد با ظرفیت ۷۰ تخت آی سی یو و ۸۲ تخت بستری در مساحت ۱۲هزار متر مربع در ۴ طبقه و بر اساس آخرین استانداردهای بین المللی به همت وی ساخته شد. پرداخت هزینه های نگهداری و ساختمانی اورژانس عدالتیان و کمک به ساخت اورژانس بیمارستان هاشمی نژاد مشهد با زیر بنای ۵۵۰۰ مترمربع از دیگر اقدامات خیرخواهانه حبیب الله عدالتیان است.


از دیگر خدمات وی همزمان با همه گیری کرونا، اهدای تجهیزات لازم برای مقابله با این بیماری از قبیل ونتیلاتور، لباس یکسره، ماسک، گان، پاپوش، دستکش و سایر اقلام رفاهی و حمایتی مورد نیاز به بیمارستان های شریعتی، امام رضا (ع) و دیگر بیمارستان های مشهد است.


تامین و اهداء اهداء کارت هدیه و بن خرید به بیماران نیازمند مبتلا به کرونا و تاسیس صندوق قرض الحسنه ایمان برای پرداخت وام قرض الحسنه به افراد نیازمند و کارکنان بیمارستان امام رضا (ع) گوشه دیگری از فعالیت های نیکوکارانه او به شمار می رود.


حاج حبیب الله عدالتیان افزون بر حوزه سلامت در دیگر زمینه های مورد نیاز جامعه نیز فعال است. احداث دبیرستان عدالتیان در زمینی به وسعت ۶۵۰۰ مترمربع در مشهد نمونه ای از این خدمات است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − سه =

دکمه بازگشت به بالا