ضرورت احیای فوق برنامه‌ها در راستای تحقق تربیت تمام ساحتی


سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین، گفت: طی سال‌های گذشته ایام غیردرسی به‌طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر، سرود و… از بستر آموزشی ما رخت بربسته‌ است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند. مدارس باید در ابعاد مختلف تمام ساحتی باشند.


به گزارش ایلنا، عصر روز گذشته صادق ستاری‌فرد در گردهمایی مجاهدان عرصه تربیت و تبیین، که در اردوگاه شهیدباهنر در حال برگزاری است، اظهار کرد: در سال‌های گذشته ایام غیردرسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر و سرود از بستر آموزشی ما رخت بر بسته‌ است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند.


وی افزود: اگر سیاست امروز آموزش و پرورش کشور، تربیت تمام ساحتی آن‌هم بر پایه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد به قطع این مهم نیازمند الزاماتی است.


ستاری‌فرد الزامات تربیت تمام‌ساحتی را اینگونه برشمرد: تربیت تمام ساحتی، معلم ‌تمام ساحتی نیز احتیاج دارد. آنچنان‌که معلم تمام ساحتی نیز باید از دانشگاه‌ها، بویژه دانشگاه فرهنگیان تربیت شود.


وی ادامه داد: تربیت تمام ساحتی مستلزم‌ توانمندسازی است، لازم است به لحاظ محتوایی و ساختاری آموزش و پرورش ما توانمندسازی شود تا تمام ساحتی بودن، شکل گرفته و کارکردی جریان‌ساز داشته باشد. البته فراموش نباید کرد که زیرساخت و الزامات نیز بر پایه‌‌ همین فرمول باید توانمندسازی شود.


سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تاکید آن بر ویژه ‌شمردن ایام غیردرسی دانش‌آموزان که به نسبت ایام درسی به‌مراتب مهم‌تر است، تصریح کرد: طی سال‌های گذشته ایام غیردرسی به طور کامل رها شده و فوق برنامه‌هایی چون تئاتر، سرود و… از بستر آموزشی ما رخت بربسته‌ است در حالی که لازم است این برنامه‌ها احیا شده و در دستور کار قرار گیرند. مدارس باید در ابعاد مختلف تمام ساحتی باشند.

اعزام جدید زایران اربعین مطابق سهمیه‌بندی مرزها انجام می‌شود
هم اکنون بخوانید


وی ادامه داد: باید فرهنگسازی کنیم و بگوییم می‌رویم زیارت مدرسه؛ چرا که نه‌تنها معلم شخص مقدسی است بلکه فعل معلمی هم امر ملکوتی‌ست، پس مدرسه به عنوان محل این امور مقدس از ساحت ویژه‌ای برخوردار است. چطور که معمار کبیر انقلاب اسلامی فرموده‌اند تعلیم و تربیت عبادت است.


معاون تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در خصوص توسعه مدارس کشور گفت: مدارس را از حیث کیفی باید توسعه داد چرا که افزایش تعداد مدارس بی‌امکانات که به مانند قارچ از خاک سربرآوردند راهبردی جز آسیب نخواهد داشت.


وی خاطرنشان کرد: ‌تنها عدد کمی که در سند تحول بنیادین بدان اشاره شده است، در این بند آمده؛ مدارس را باید با چشم‌انداز ۵۰ سال آینده ترسیم کرد.


ستاری فرد خاطرنشان کرد: لازم است تمرکز مطالبه‌گری را از روی رتبه‌بندی که دستور اجرای آن ابلاغ و شورای محترم نگهبان نیز در کسری از ثانیه آن را تایید کردند بر مباحث کیفی و محتوایی دیگر عرصه‌های آموزش و پرورش سوق داد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا