ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در ایلام به ۹۵ درصد خواهد رسید

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری خبرگزاری برنا به نقل از  مرکز روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، عباس بیرامی مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت : برنامه ریزی لازم برای اتصال ۱۰۰ درصدی روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات تا نیمه اول ۱۴۰۲ صورت گرفته و ابلاغ اعتبار به اپراتورها نیز انجام شده است.
وی افزود: به منظور حمایت از طرح های حوزه فاوا تعداد ۵۵ طرح توسط اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات دریافت و مبلغ ۵۱ میلیارد ریال اعتبار با اشتغالزایی ۱۰۱ نفر با تأیید سامانه کارا پرداخت شده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: همچنین ۶ طرح از محل بند الف تبصره ۱۸ سامانه نوآفرین با اشتغالزایی ۳۰ نفر و اعتباری افزون بر ۵۸ میلیارد ریال در دست اقدام است.
بیرامی با بیان اینکه در حال حاضر از لحاظ شاخص های توسعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان شاخص IDI استان ایلام بالاتر از میانگین کشوری است، یادآور شد: در چنـد سـال اخیر به لطف اربـعین اباعبدالله الحسین(ع) توانسته ایم توسعه ICT استان را شاهد باشیم.
وی تصریح کرد: با برنامه ریزی های انجام شده شاهد رشد هرچه بیشتر خدمات ارتباطی در استان تا یک سال آینده و رفع نقاط کور پوشش تلفن همراه در حدود ۱۰ درصد جاده های اصلی و روستاهای استان خواهیم بود.

انتهای پیام/

پوران درخشنده زنگ نمایش «مده‌آ در قندهار» را به صدا در می‌آورد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

دکمه بازگشت به بالا