امروز

سه شنبه, ۲۷ اردیبهشت , ۱۴۰۱

  ساعت

۰۵:۱۸ قبل از ظهر

سایز متن   /

پروژه پیشنهادی «قطار خلیج فارس» با هدف اتصال تمام شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از طریق یک خط راه آهن به طول ۲۱۷۷ کیلومتر راه اندازی می‌شود.


به گزارش ایلنا از خلیج آنلاین؛ شرکت انگلیسی “Oxford Business Group” با بیان اینکه پروژه مشترک راه آهن خلیج فارس در دوره آتی به اجرا نزدیکتر شده است، خاطرنشان کرد که این پروژه ممکن است حرکت تجارت را در کشورهای شورای همکاری خلیج فارس تقویت کند.


این پروژه در ماه دسامبر گذشته، زمانی که رهبران خلیج فارس بر سر ایجاد یک مرجع واحد برای راه آهن توافق کردند، برجسته شد.


در این گزارش اشاره شده است که تشکیل این مرجع توسعه بالقوه مهمی برای زیرساخت‌های راه آهن در خلیج فارس پس از دهه‌ها بحث و گفتگو است. این پروژه در سال ۲۰۰۹ تصویب شده بود.


در این گزارش اشاره شده است که رسانه‌های منطقه در دسامبر سال گذشته گزارش دادند که مقامات امیدوارند تا سال ۲۰۲۵ راه آهن را راه اندازی کنند.


در این گزارش تخمین زده می‌شود که توسعه راه آهن به طور قابل توجهی اتصال منطقه‌ای را با کاهش زمان و هزینه‌های حمل و نقل بین شهرهای بزرگ و بنادر در شورای همکاری خلیج فارس، بهبود جریان‌های تجاری در سراسر اتحادیه و جذب سرمایه گذاری بهبود می بخشد.


براین اساس، عربستان سعودی که بزرگترین خطوط ریلی خلیج فارس را در اختیار دارد، به ایجاد تأسیسات زیرساختی بسیاری ادامه می‌دهد که آخرین آن افتتاح ایستگاه قطار در نزدیکی مرز اردن در مارس گذشته بود.


امارات همچنین به کار برای تکمیل فاز دوم پروژه راه‌آهن ملی ادامه می‌دهد که در سال ۲۰۱۶ راه‌اندازی شد و قرار است ۱۱ شهر و همچنین میادین گازی جنوب کشور را به هم متصل کند.


در قطر، راه اندازی «مترو دوحه» که سه سال پیش از ۳۷ ایستگاه می‌گذرد و اولین خط «تراموای لوسیل» که پس از تکمیل، ۲۵ ایستگاه را به هم متصل می‌کند، راه اندازی شد. توسعه‌های زیادی که دولت قبل از شروع جام جهانی انجام داده، زیرساخت‌های راه‌آهن را به‌طور چشمگیری تقویت کرده است.


در این گزارش اشاره شده است که ۱۲ پروژه جدید از ۲۶ پروژه‌ای که دوحه روی آن کار می‌کند، عملاً قبل از شروع جام جهانی تکمیل خواهد شد.


 مسقط قصد دارد شبکه راه‌آهن ملی خود را بسازد، که یک مسیر پیشنهادی به طول ۲۱۰۰ کیلومتر است و از مرز امارات متحده عربی شروع می‌شود و از صحار و مسقط در شمال می‌گذرد و سپس به شهرهای بزرگ بندری دقم و صلاله در ساحل شرقی متصل می‌شود.  دولت عمان پیشرفت‌هایی در این پروژه داشته است که در سال ۲۰۱۳ راه‌اندازی و سپس در سال ۲۰۱۶ به دلیل چالش‌های مالی متوقف کرد.


در پایان این گزارش به اعلام کویت در ژانویه ۲۰۲۰ مبنی بر ایجاد خط آهن متشکل از ۶۸ ایستگاه برای اتصال شهر کویت به فرودگاه بین المللی، دانشگاه اصلی و مناطق مسکونی و صنعتی این کشور اشاره شده است.


پروژه پیشنهادی «قطار خلیج فارس» با هدف اتصال تمام شش کشور عضو شورای همکاری خلیج فارس از طریق یک خط راه آهن به طول ۲۱۷۷ کیلومتر، از شمال کویت شروع شده و از شهرهای جبیل و دمام عربستان سعودی می‌گذرد و سپس از بحرین عبور می‌کند. پایتخت منامه و سپس دوحه، امارات و از آنجا به مسقط خواهد رفت.


امیدها برای از سرگیری این پروژه در ماه فوریه زمانی که رسانه‌های قطری گزارش دادند که ساخت بخش اتصال قطر و عربستان سعودی به زودی آغاز می‌شود، با کارهای اساسی مانند طراحی‌های مهندسی و یک برنامه کاری قبلاً تکمیل شده است، افزایش یافت.


انتهای پیام/

اشتراک گذاری در فیسبوک اشتراک گذاری در توییتر اشتراک گذاری در گوگل پلاس
برچسب ها:
دیدگاهها

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

- کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
- آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد

حال و هوای خرید کریسمس در تهران
برداشت گل نرگس – بهبهان
نخستین برف تهران در ۱۴۰۰
در پیک پنجم حواسمان به کادر درمان باشد

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم

برادرم احمد…
آماده پاسخ به هر اقدام ایران هستیم