زمان انتظار برگزاری کمیسیون پزشکی تا پایان سال به ۳۰ روز کاهش می‌یابد

مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: زمان انتظار برگزاری کمیسیون پزشکی ایثارگران تا پایان سال به حداکثر ۳۰ روز کاهش می‌یابد.


به گزارش ایلنا، حمیدرضا متقی در مورد مدت زمان بررسی رسیدگی به پرونده‌های کمیسیون پزشکی گفت: کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران وظیفه تعیین درصد از کار افتادگی و جانبازی را دارد و بر اساس مستندات و بررسی‌ها احکام مربوطه صادر می‌شود. با الکترونیکی شدن بررسی درخواست درصد جانبازی ایثارگران، این فرایند در سال ۱۴۰۰ به حداکثر ۴۰ – ۵۰ روز کاهش یافت که در تلاش هستیم با تسریع رسیدگی‌ها تا پایان سال، زمان ثبت درخواست تا ابلاغ رأی کمیسیون پزشکی را، به ۳۰ روز برسانیم. در برخی پرونده‌ها، بررسی‌ها به ۴-۵ روز هم رسید که بستگی به نوع پرونده داشت.


مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: از سال ۱۴۰۰ درخواستی باقی نمانده که به آن رسیدگی نشود، مگر در موارد خاص که برگزاری جلسه به علت محدودیت‌های کرونایی لغو شده باشد.


متقی گفت: از هفته بعد از ماه مبارک رمضان هم برگزاری کمیسیون‌های پزشکی در استان‌ها پیگیری می‌شود. ضمن اینکه از هفته دوم سال ۱۴۰۱ کمیسیون‌های پزشکی در استان تهران در حال برگزاری است. این برنامه‌ریزی‌ها برای سه ماه آینده انجام شده است.


وی درباره تفاوت درصد جانبازی گفت: آیین‌نامه‌ها بار‌ها در سال‌های مختلف اصلاح شده است، اما آنچه مسلم است این اصلاحات با هدف بهره‌مندی بیشتر ایثارگران از خدمات صورت گرفته است، اما اگر فردی تصور می‌کند درصد جانبازی کمتری به او تعلق گرفته، برای برگزاری مجدد کمیسیون می‌تواند درخواست خود را ارائه کند.

دیابت بیش از دو نوع دارد!
هم اکنون بخوانید


مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: برای ایثارگرانی هم که تاکنون برای درخواست جانبازی اقدام نکرده‌اند نیاز به گواهی حضور در جبهه دارند. براساس بند الف ماده ۸۷ برنامه ششم توسعه برای رزمندگان دوران دفاع مقدس که فاقد مدارک هستند در صورت تأیید یگان اعزامی می‌توانند حداقل ۵ درصد جانبازی دریافت کنند ضمن اینکه امکاناتی مثل خدمات مسکن، بیمه، آموزش و … برای جانبازان ۵ درصد و بالاتر یکسان است.


وی درباره درمان جانبازان گفت: پزشکان متخصص از خارج از کشور برای درمان دعوت می‌شوند تا در درمانگاه‌های تخصصی و مراکز درمانی داخلی در کنار پزشکانمان کار کنند. مزیت اصلی در این است که متخصصان داخل با نکات روز دنیا در علم پزشکی آشنا می‌شوند، ضمن اینکه پیگیری‌های درمان هم در داخل با کمک متخصصان خودمان انجام می‌شود که در این زمینه تقریباً به خودکفایی رسیده‌ایم و از خروج ارز از کشور جلوگیری می‌شود.


متقی افزود: هم‌اکنون نیاز به اعزام‌های خارجی جانبازان برای درمان نداریم. پارسال تنها ۳ یا ۴ جانباز به خارج اعزام کردیم که مربوط به پیگیری‌های درمان‌های قبلی بود.


مدیرکل کمیسیون پزشکی بنیاد شهید گفت: حدود ۷۰ پزشک متخصص مختلف از اساتید دانشگاه‌ها، نیرو‌های مسلح و تأمین اجتماعی در رشته‌های مختلف پزشکی با این کمیسیون همکاری می‌کنند.


حمیدرضا متقی افزود: این کمیسیون بررسی پرونده‌های پزشکی تمام جانبازان و ایثارگران را در کل کشور به صورت حضوری پوشش می‌دهد. سال گذشته ۶۱۵ جلسه کمیسیون پزشکی برگزار کردیم که ۲۵۰ جلسه آن در استان‌ها بود. علت زمان‌بر بودن برگزاری این کمیسیون‌ها بیشتر بحث پشتیبانی و هماهنگی‌های برگزاری است.

شناسایی ۳۳۵ بیمار جدید کووید۱۹ در کشور
هم اکنون بخوانید


 وی با اشاره به اینکه وزارت بهداشت در پذیرش جانبازان در بیمارستان‌ها همکاری خوبی دارد، گفت: اگر در مواردی پذیرش در بیمارستان‌های وزارت بهداشت انجام نشده باشد به علت نداشتن تخت خالی بوده است. در بیمارستان‌ها، بیمه پایه برای ایثارگران وجود دارد و با بیمه تکمیلی صد درصد هزینه‌های بستری پوشش داده می‌شود. ضمن اینکه در خصوص بیمارستان‌های اعصاب و روان وضعیت ما از وزارت بهداشت بهتر است. حدود ۱۰ بیمارستان تخصصی اعصاب و روان در سطح کشور داریم و در تلاشیم هزار تخت دیگر هم اضافه کنیم.


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

19 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا