وظیفه منتظران در نظام اسلامی اجرای عدالت و بهبود وضعیت معیشت است

معاون پارلمانی رئیس جمهور گفت: وظیفه ما در نظام اسلامی نیز بسط و اجرای عدالت، تقویت اخلاق و معنویت، توسعه علم و فناوری، بهبود وضع معیشت و رفاه مردم و مبارزه با فقر، فساد، ظلم و تبعیض است.


به گزارش ایلنا، سید محمد حسینی در شب شعری که به مناسبت میلاد باسعادت امام زمان (عج) در فرهنگسرای رسانه با حضور شاعران شاخص کشور برگزار شد، با تبریک میلاد حضرت مهدی (عج) گفت: حضرت قائم نور آل محمد(ص)  است و با ظلمت و تاریکی مخالف و در ستیز است، حرکت و جهت گیری منتظران امام  هم باید به سوی نور و فاصله گرفتن از ظلمت باشد، از تیرگی غرور و خودخواهی، حقد و حسد، ظلم و ستم و دیگر رذایل به سوی نورِ پاکی، محبت، ایمان، ایثار و اخلاص حرکت کنند.


حسینی تاکید کرد: فیلسوف و دانشمند بزرگ خواجه نصیرالدین طوسی پدر علم مثلثات درباره حضرت صاحب الامر می گوید: «وجوده لطف، و تصرفه لطف آخر و عدمه منّا» وجود حضرت لطف و نعمت است و تصرف و تدبیر او در کائنات هم لطف دیگری است و اگر در پرده غیبت است مشکل از جامعه بشری است که هنوز مهیای پذیرش آن امام همام نیست.


حسینی افزود: وعده ظهور منجی در آخرالزمان و حکومت صالحان بر زمین در زبور، تورات، انجیل یوحنا و متا و دیگر کتب و نیز در قرآن آمده است. اهل سنت هم اعتقاد راسخ به مهدویت داشته و در بیش از ۶۰ کتاب معتبر اهل سنت بالغ بر ۵۰۰ حدیث درباره امام مهدی (عج) وجود دارد و در میان علمای معروف اهل سنت آمده است که در آخر الزمان مردی از اهل بیت پیامبر ظهور می‌کند که نام او مهدی است، حتی فردی مانند شیخ عبدالله بن باز که از علمای متعصب وهابی و مخالف شیعه است احادیث ظهور را متواتر دانسته است زیرا بالغ بر ۲۶ راوی درباره حضرت مهدی نقل حدیث کرده اند.

تولید مواد اولیه و محصول نهایی طبیعی در صنعت گیاهان دارویی رونق می‌گیرد؛ حمایت از ایده‌های نوآورانه
هم اکنون بخوانید


حسینی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ وصف و لقب در خصوص حضرت حجت ذکر شده که هر کدام به ویژگی و بعد خاصی دلالت دارد، گفت: اولین وصف حضرت، قائم است که دوستداران امام هم باید اهل قیام، مبارزه، جهاد و شهادت باشند و بلند شدن هنگام شنیدن نام قائم، نه تنها به دلیل احترام بلکه به معنای آمادگی برای ظهور و قیام در رکاب حضرت است، مانند سربازی که با دیدن فرمانده از جای خود بلند و مهیای فرمانبری می شود.


حسینی اضافه کرد: مهدی یعنی هدایت یافته‌ی هدایت گر ، لقب دیگر حضرت «داعی» است دقیقا لقبی که پیامبر نیز داشته «و داعیا الی الله و سراجا منیرا» در قرآن آمده است. همه انبیا انسانها را به سوی خدا دعوت می کردند، موحدان نیز چنین سلوکی دارند اما سیاستمداران و سردمدارانی که فاقد ایمان و تقوا باشند برای نیل به منافع دنیایی مردم را صرفا به سوی خود و باند و گروه خویش دعوت می کنند، حضرت صاحب الزمان نیز همچون آباء و اجداد طاهرینش مردم را به سوی خدا و کمالات و خوبی ها دعوت می کند.


معاون پارلمانی رئیس جمهور همچنین اباصالح و خلف صالح خدا را از دیگر القاب حضرت مهدی بیان کرد و افزود: حضرت مهدی وارث و جانشین همه انبیا و اولیا است، او بقیة الله و ذخیره الهی است که وقت ظهور در کنار کعبه خود را این چنین معرفی می کند «أنا بقیةالله و خلیفته و حجته» ، زمین هیچ وقت بدون جانشین و حجت نبوده  و نخواهد بود و حضرت مهدی حجت خدا در روی زمین است، حضرت مهدی منتظر و مضطر است، اضطرار و نگرانی حضرت بخاطر آلام و مصایب و درد و رنج شیعیان و مظلومان عالم است. او منقم و ولی دم امام حسین (ع) و مظلومان و شهیدان است.

حفظ توافق هسته‌ای برای اروپا ارزش بالایی دارد/ تصمیمات عجولانه ترامپ برجام را با مشکل مواجه کرده است
هم اکنون بخوانید


حسینی اضافه کرد: امام زمان باسط است، یعنی بسط دهنده عدالت، رفاه، آسایش، علم، معنویت و اخلاق است، منتظران حضرت و وظیفه ما در نظام اسلامی نیز بسط و اجرای عدالت، تقویت اخلاق و معنویت، توسعه علم و فناوری، بهبود وضع معیشت و رفاه مردم و مبارزه با فقر، فساد، ظلم و تبعیض است. وصف دیگر امام «تمام»  است یعنی تمام مکارم و فضیلت‌ها در او جمع است، آنچه خوبان همه دارند تو تنها داری، و نیز تمام کننده و به نتیجه رساننده رسالت و اهداف والای انبیاء عظام و أئمه اطهار است.  حضرت مهدی ناطق است یعنی تمام مواردی که ائمه به دلیل سیطره خلفای جور نمی توانستند بیان کنند امام با اقتدار و حکمرانی جهانی که دارند شرح و بیان می دهند و با ابزار و امکاناتی که در اختیار حضرت و یارانش هست تمام سوالات و شبهات تمامی مردم عالم را پاسخ می دهند و حجت بر همگان تمام می شود و در نتیجه مردم در مسیر هدایت و صراط مستقیم الهی قرار می‌گیرند.


گفتنی است در این مراسم برخی از شاعران شعر آئینی از جمله دکتر محمود اکرامی فر، علی محمد مؤدب، محمدمهدی عبدالهی (دبیر اجرایی سلسله شب‌های شعر آئینی حضور)، غلامرضا سلیمانی، سیده فاطمه موسوی، نفیسه سادات موسوی، فاطمه طارمی، عارفه دهقانی، ندا نوروزی، نغمه مستشارنظامی و عاطفه جوشقانیان به شعرخوانی پرداختند.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 + 5 =

دکمه بازگشت به بالا