سالِ خوب محمدرضا گرایی و ۵ دو مداله در کارنامه کشتی ایران

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کشتی ایران در سال ۱۴۰۰ روزهای خوبی را سپری کرد و به پیروزی‌های ارزشمندی دست یافت. در این سال حسن یزدانی موفق به شکست رقیب دیرینه خود دیوید تیلور آمریکایی شد و همچنین چند حریف سرشناس دیگر از جمله جی‌دن کاکس آمریکایی، طاها آکگول ترک، گنو پتریاشویلی گرجستانی که پیش از این مقابل آنها بازنده بودیم را از پیش رو برداشتیم. در رشته فرنگی نیز اتفاقات بزرگی رقم خورد و این تیم علاوه بر اینکه بار دیگر در المپیک از کشتی آزاد پیشی گرفت و صاحب نشان طلا شد، در جهانی ۲۰۲۱ نیز بیشتر از آزادکاران به مدال طلا رسید.

در این میان بی‌شک به لحاظ مدالی، محمدرضا گرایی موفق‌ترین کشتی‌گیر ایرانی در سال ۱۴۰۰ محسوب می‌شود. او در بازی‌های المپیک ۲۰۲۰ توکیو درحالی به مدال طلا رسید که همه کشتی‌دوستان شانس حسن یزدانی را برای تکرار طلای المپیک ۲۰۱۶ ریو بیشتر از همه کشتی‌گیران ایرانی می‌دانستند.

رضا گرایی در مسابقات جهانی اسلو نیز طلایش را تکرار کرد و قهرمان وزن ۶۷کیلوگرم کشتی فرنگی جهان شد تا با دو طلای ارزشمند کار خود را در سال ۱۴۰۰ تمام کند.

حسن یزدانی با نقره المپیک و طلای جهان دومین کشتی‌گیر موفق ایران در سالی که پشت سر گذاشته شد، بود. او در المپیک برای سومین بار مغلوب دیوید تیلور آمریکایی شد و به نقره المپیک بسنده کرد اما در جهانی نروژ از سد این حریف سرشناس گذشت و صاحب نشان طلای وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد شد.

امیرحسین زارع و محمدهادی ساروی دو کشتی‎‌گیری هستند که در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. هر دوی آنها در بازی‌های المپیک صاحب نشان برنز و در جهانی به مدال طلا رسیدند تا با دو مدال برنز المپیک و طلای جهان به کار خود در سال ۱۴۰۰ خاتمه دهند.

۳۶ فوتی ناشی از سیل در استان تهران/ آغاز فرایند اصلاح و بازسازی امامزاده داوود
هم اکنون بخوانید

کشتی ایران البته در مسابقات رده‌های دیگر نیز سال نسبتا خوبی را پشت سر گذاشت، خصوصا در رده جوانان که با کسب ۵ طلا در خاک روسیه قهرمان جهان شد. از این تیم و طلایی‌هایش چند کشتی‌گیر نماینده ایران در مسابقات بزرگسالان جهان شدند اما فقط یک نفر از آنها توانست در اسلو هم مدال بگیرد.

محمد نخودی که در وزن ۷۹ کیلوگرم مسابقات جهانی جوانان به نشان طلا رسید، در همین وزن به پیکارهای جهانی بزرگسالان هم رفت و این بار با قبول شکست مقابل جردن باروز، به نقره جهان بسنده کرد.

درواقع پنج قهرمان ایرانی سال ۱۴۰۰ را با دو مدال ارزشمند به پایان رساندند.

انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا