سالن‌های خلوت نشست‌های فرهنگی جشنواره فجر/ تست رایگان کرونا در برج میلاد

در هشتمین ر وز از چهلمین جشنواره فیلم فجر دو فیلم «بی رویا» و «بدون قرار قبلی» به نمایش درآمد که با نظرات متفاوت اهالی رسانه و منتقدان مواجه شد.


به گزارش خبرنگار ایلنا، هشتمین روز از چهلمین جشنواره فیلم فجر با نمایش دو فیلم «بی رویا» به کارگردانی آرین وزیر دفتری و «بدون قرار قبلی» به کارگردانی بهروز شعیبی دنبال شد. 


در سانس اول از هشتمین روز فیلم «بی رویا» اولین ساخته آرین وزیر دفتری در مقام کارگردان به نمایش درآمد. این فیلم با داستانی رازآلود و فلسفی زندگی یک زن را تصویر می‌کند که دچار اختلالات شدید روانی است. در پایان این فیلم کپشنی روی پرده سینما نقش بست که توضیحاتی درباره بیماری اسکیزوفرنی بود و فیلم با این توضیحات به پایان رسید. این موضوع در نشست خبری این فیلم مورد مناقشه قرار گرفت و عوامل آن اظهار کردند که این توضیحات برای گرفتن پروانه نمایش و حضور در جشنواره علیرغم خواست کارگردان به فیلم تحمیل شده است.


طناز طباطبایی بازیگر نقش اصلی «بی رویا» در نشست خبری با اشاره به اینکه کپشن پایانی فیلم فقط برای گرفتن پروانه نمایش به فیلم اضافه شده است، توضیح داد: درباره کپشن آخر باید بگویم که در نقشی که بازی کردم هیچ شیزوفرنی وجود ندارد و فیلم درباره اسکیزوفرنی هم نبوده بلکه درباره جابه‌جایی هویت است و کپشن در جریان پروانه نمایش به فیلم اضافه شده است.


در سانس دوم خانه جشنواره فیلم «بدون قرار قبلی» ساخته بهروز شعیبی نمایش داده شد که مورد استقبال اهالی رسانه و منتقدان قرار گرفت. این فیلم درباره پزشکی با بازی پگاه آهنگرانی است که به دعوت بستگانش بعد از ۳۰ سال برای مراسم خاکسپاری پدرش به ایران سفر می‌کند و درگیر ماجراهای عمیق عاطفی و انسانی می‌شود. این فیلم که در تهران، آلمان و مشهد فیلمبرداری شده است با مشارکت بنیاد سینمایی فارابی به تولید رسیده است.

انتشار آماری از مخاطبان آنلاین «طلا»
هم اکنون بخوانید


بهروز شعیبی در نشست خبری این فیلم درباره ارتباطش با ارگان‌ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی گفت: من به شماها حق می‌دهم که از بیرون فکر کنید من تحت حمایت ارگان‌ها فیلم می‌سازم اما هیچ‌کدام از این فیلم‌ها سفارش نبوده است بلکه پافشاری من بوده که ساخته شوند. همین فیلم بدون قرار قبلی تا شب قبل کلید خوردن قرار نبود ساخته شود.


در روز هشتم خانه جشنواره نسبت به روزهای قبل که ازدحام زیادی وجود داشت جمعیت کمتری را به خود می‌دید و نظم بهتری در برج میلاد حاکم شده است. 


نکته قابل توجه در این دوره برگزاری بخش‌های فرهنگی و استقبال ضعیف از این برنامه‌ها همزمان با برگزاری چهلمین جشنواره فجر است. بیشتر این برنامه بدون حضور مخاطبان هدف و حتی خبرنگاران برگزار می‌شود و باید دید که آیا مدیران از این شکل برگزاری به هدف مورد نظر خود دست یافته‌اند یا این بخش‌ها در سال‌های آتی حذف خواهد شد.


بالاخره پس از گذشت بیش از نیمی از جشنواره فجر، غرفه‌ای در برج میلاد دایر شد که از شرکت‌کنندگان به صورت داوطلبانه تست کرونا می‌گیرد و جواب آن را در مدت زمان کوتاهی در اختیار متقاضی قرار می‌دهد.  


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 1 =

دکمه بازگشت به بالا