یوسف حاتمیکیا درباره ساخت فیلم «شب طلایی» گفت: این چهارمین فیلمنامه من بود و به دلیل اینکه کارت تهیهکنندگی نداشتم از تجربه پدرم در این فیلم استفاده بردم.
به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری فیلم «شب طلایی» به کارگردانی یوسف حاتمیکیا پس از نمایش این فیلم در ساسن دوم خانه جشنواره با حضور عوامل و اصحاب رسانه در مرکز همایشهای برج میلاد برگزار شد.
در ابتدای این نشست اویس طوفانی به عنوان جانشین تهیهکننده در خصوص غیبت حاتمیکیا در نشست، بیان کرد: آقای حاتمیکیا دچار بیماری کرونا شده و همین موضوع سبب شد تا امروز در کنار ما نباشند.
در ادامه ابراهیم حاتمی کیا به صورت تلفنی روی خط آمد و گفت: قسمت نشد در نشست باشم، کرونا یک سال به سراغم نیامد اما وقتی آمد در چنین شبی آمد. یوسف شانس آورد که کسانی چون اویس طوفانی و بهراد مهرجو را در این کار داشت و ۲ بار سر صحنه کار رفتم. معمولا مواردی در کار تنشزا میشود ولی در این کار همه آمده بودند که یوسف را کمک کنند. تیم خیلی خوبی داشت که اتفاق خوبی رقم بزند.
وی ادامه داد: من در این فیلم تنها یک اسم هستم و کارها توسط اویس طوفانی و بهراد مهرجو تهیه شده است. نمیتوانستم ادامه دهم زیرا جهان من با این کار متفاوت است و خوشحالم که یوسف جهان خودش را به تصویر کشید. به اعتقاد من فیلمسازان اول باید فیلمنامه خودشان را بنویسند، چون باید یاد بگیرند. این چهارمین فیلمنامه یوسف است و همین باعث شد که خودش را پیدا کرد.
ابراهیم حاتمی کیا در ادامه گفت: به واسطه ابتلا به کرونا قسمت نشد که در این مراسم حضور داشته باشم. این حکایت عروسی است که ما پدرها دوست داریم در آن حضور داشته باشیم. امیدوارم رفتارها با این فیلم مهربانانه باشد و برای فیلم بعدی یوسف آماده شویم.
طوفانی در ادامه گفت: وقتی کار را آغاز کردیم، بهراد یکی از همکاران ما همسرش ریحانه یاسینی که از همکاران شما هست را از دست داد و دوست داشتیم که یاد او را گرامی داریم. امروز تولد سینا رازانی هم هست که به او تبریک میگوییم.
یوسف حاتمیکیا کارگردان فیلم درباره ایده فیلم «شب طلایی»، گفت: این ایده از نگرانی و دغدغه بود و وقتی شروع به نوشتن طرح کردم دغدغه زیادی بود چراکه بازیگران تغییر میکردند و سرمایه گذار هم بود اما کار پیش نمیرفت.
حسن معجونی درباره تاثیر تئاتر در حضور در فیلم «شب طلایی» بیان کرد: به نظر من ارتباطی با بازی در تئاتر ندارد و من تنها مجری این کار بودهام. این کار بیشتر در تعامل با کارگردان و تلاش یوسف حاتمیکیا بوده که امیدوارم مورد پسند قرار بگیرد.
یوسف حاتمیکیا در ادامه درباره ایده و سرمایه فیلم «شب طلایی» بیان کرد: یاد گرفتم که برای کارها باید بازگشت سرمایه داشته باشم. اما وقتی طرح اولیه «شب طلایی» را نوشتم، فکر کردم که باید آن را تبدیل به رمان کنم که اویس طوفانی و بهراد مهرجو پای کار آمدند و گفتند که با ما هستند و بعد شروع به نگارش فیلمنامه کردم. با این حال خیلی فیلمنامه سختی بود.
سوگل خلیق بازیگر این فیلم درباره نقش خود و دوگانگی آن بیان کرد: کنترل دوگانگی توسط یوسف حاتمیکیا اتفاق افتاد و تجربه تئاتر هم البته در فیلم کمک کرد.
یوسف حاتمیکیا در ادامه درباره پیش بردن کار با عوامل بیان کرد: این چهارمین فیلمنامه من بود اما سر فیلمبرداری که بازیگران را دیدم گفتم این چه کاری بود که انجام دادم ولی در این کار یک خانواده کنارم بودند و اگر این عوامل در کار حضور نداشتند واقعا نمیتوانستم این کار را به سرانجام برسانم.
یکتا ناصر در ادامه درباره نقش خود در «شب طلایی» گفت: سعی کردم در خدمت فیلم باشم و اضافهکاری نکنم. چون گاهی اوقات میشود کارهایی انجام داد تا گفت که من بازیگر کار بلدی هستم ولی این کار را انجام ندادم و تنها روی نقش خود تمرکز کردم.
امیر نوبخت حقیقی صدابردار فیلم «شب طلایی» در ادامه درباره سختی کار در این فیلم تصریح کرد: سختی کار و حفظ شرایط و اتفاقات در صدا بیشتر برای بازیگران بود.
مریم سعادت دیگر بازیگر فیلم توضیح داد: وقتی این نقش به من پیشنهاد شد با یوسف ملاقات کردم و تست گریم از من گرفتند تا ببینند چقدر میتوانم به نقش نزدیک شویم. بعد هم آقای حاتمیکیا من را تایید کردند خودم هم به شدت دوست داشتم این نقش را که برایم چالشی بود بازی کنم. وقتی کارهای خودم را میبینم کمی از خودم ناراضی هستم اما این مادر را باور کردم و این برایم خوشحال کننده است اما همیشه خودم از نتیجه کارهای خودم راضی نیستم اما حسن معجونی شاهکار بود.
امید گلزاده طراح گریم درباره گریم بازیگران به خصوص گریم افراد پا به سن گذاشته اظهار کرد: گریم این میزان از بازیگران در یک فیلم سختی خاص خود را دارد و باید راکورد آن را حفظ کرد و امروز بعد از دیدن فیلم خوشحال شدم و حس میکنم کاراکترها باورپذیر شدند.
عماد خدابخش تدوینگر فیلم «شب طلایی» درباره حذف برخی سکانسها بیان کرد: من همیشه فکر میکنم میتوانم کار را بهتر کرد بنابراین اگر تدوین مجدد کنیم باز هم میتوان کار را کوتاهتر کرد. با این حال کار ما ۲ بار کوتاه شده است.
حاتمیکیا در ادامه درباره تک لوکیشن بودن کار بیان کرد: این اتفاق بارها در سینمای ما و جهان اتفاق افتاده است. بنابراین اتفاق تازهای نبود و قصد به صحنه تئاتر بردن و تله تئاتر ساختن را نداشتم.
اویس طوفانی در ادامه درباره ورود به سینما گفت: من و بهراد مهرجو سابقه روزنامهنگاری داریم و ورود به تهیهکنندگی سینما رویا بود. اما اکنون یک فیلم دیگر را هم آماده کردیم و بنای ما این است که از فیلمسازان جوان حمایت کنیم.
امیر حسین حداد طراح صحنه «شب طلایی» درباره حفظ حس خانه مادر بزرگ در این فیلم بیان کرد: در طراحی صحنه سعی کردیم اتمسفر خانه مادربزرگ را حفظ کنیم و اتفاق خوبی را ایجاد کنیم. امیدوارم اتفاق از نظر مخاطبان هم خوب شده باشد.
سینا رازانی درباره بازی در این نقش در فیلم «شب طلایی» اظهار کرد: سعی کردم در این فیلم کار تیمی انجام دهم. مهمترین اتفاقی که برای کاراکتر علی رخ میدهد این بود که بتواند همراه این خانواده باشد و بیرون نزند که با کمک یوسف حاتمی کیا سعی کردم این کار را انجام دهم.
پیام آزادی آهنگساز فیلم «شب طلایی» در ادامه درباره آهنگسازی این فیلم بیان کرد: موسیقی فیلم برای یوسف حاتمی کیا خیلی مهم بود. فیلم اجتماعی بود و کار سختی داشتیم. سعی کردیم که موسیقی از کار بیرون نزند و اتفاق خوبی را شاهد باشیم.
یوسف حاتمیکیا در پایان بیان کرد: افتخار میکنم فرزند ابراهیم حاتمیکیا هستم چه به لحاظ فیلمساز چه به لحاظ پدر، با این حال پله اول را با طولانی برداشتیم اما چون کارت تهیهکنندگی نداشتیم از تجربه پدر استفاده کردیم، خدا را شکر فیلمنامه را دوست داشت؛ پدرم فرد صریح الکلامی است و اگر دوست نداشت به من میگفت طرحهای دیگری هم نشان داده بودم اما به من گفت اینها را بیرون بریز، سعی کرد استقلال من حفظ شود، او از دور ما را هدایت کرد.
انتهای پیام/