پلکسی گلاس چیست؟ و چه کاربردهایی دارد؟

به گزارش برنا، پلی متیل متاکریلات یک پلاستیک شفاف است که گاهی اوقات شیشه اکریلیک یا پلکسی گلاس نامیده می شوداین ماده مقاوم و سبک است و مقاومت بالاتری نسبت به شیشه دارد. همچنین به دلیل پایداری محیطی بالاتر نسبت به سایر پلاستیک ها، مانند پلی استایرن و پلی اتیلن، برای کاربردهای خارج از منزل نیز مفید است. این مزایا، همراه با خواص دیگر از جمله عمر مفید بالا، انتقال موثر نور و پردازش ساده، پلکسی گلاس را به یک اختراع بسیار مفید تبدیل کرده است.


با این حال، محصولات پلکسی گلاس به ندرت از پلی متیل متاکریلات  خالص استفاده می کنند، در عوض مواد را اصلاح می کنند تا خواص آن را حتی بیشتر بهینه کنند. چنین اصلاحاتی شامل افزودن بوتیل آکریلات برای بهبود استحکام ضربه، افزودن متاکریلیک اسید برای استفاده در دمای بالاتر، افزودن رنگ برای دادن رنگ برای کاربردهای تزئینی و بسیاری موارد دیگر است. قیمت پلکسی گلاس از مهمترین مزایای این محصول است زیرا علاوه بر کیفیت بالاتر و کاربردهای بیشترقیمت آن نیز از شیشه بسیار کمتر است.


کاربردهای پلکسی گلاس


این ماده به دلیل خواص منحصربه فردی که دارد در دکوراسیون داخلی منازل ،مراکز تجاری  و حتی در فضای باز و سایر بطور گسترده  ای مورد استفاده  قرار می گیرد.


به طور کل اگر بخواهیم برای شما مثال بزنیم که پلکسی‌ها در چه مواردی کاربرد دارند باید به موارد پایین اشاره کنیم:


خودروسازی: می توان از شیشه‌های نشکن یا پلکسی برای شیشه های ماشین استفاده کرد.

با اجاره ماشین در کیش سفری بیادماندنی دارید
هم اکنون بخوانید


صفحه نمایش: امروزه بسیاری از شرکت های تولید کننده تلفن ،کامپیوتر، لب تاب یا حتی تلویزیون ها از پلکسی برای ساخت مانیتور محصولات خود استفاده می کنند.


ساخت و ساز: برای فضا سازی بهتر در منازل معمولا از پلکسی‌ها بسیار استفاده می کنند ، زیرا پلکسی بهترین جایگزین شیشه محسوب می شود.


استفاده های تجاریاز پلکسی‌ها در انواع مکان های عمومی مانند ایستگاه های اتوبوس یا پانل ها خورشیدی و حتی در فضاهای ورزشی نصب و استفاده می شود.


لوازم خانگیبه دلیل  مقاوت بالا و انعطاف پذیری پلکسی در کلیه لوازم منزل  می توان از آنها استفاده کرد مانند میز، هود ها، درب فر و تستر ها و…


استفاده های تجاریاستفاده از این محصولات در مکان های عمومی مانند ایستگاه های اتوبوس یا پانل ها خورشیدی و حتی در فضاهای ورزشی نیز نصب و استفاده می شود.


مزایای استفاده از پلکسی:


جایگزین کردن پلکسی با شیشه مزایای متعددی دارد ، در ادامه تعدادی از این مزایا بیان شده است:


  • ضد گرد و غبار
  • وزن کمتر نسبت به شیشه و مقاومت بیشتر
  • عایق های حرارتی ، صوت و اشعه UV
  • انعطاف پذیر بودن پلکسی گلاس
  • مقاومت گرمایی پلکسی گلاس
  • مقاومت بالا
  • انعطاف پذیری بالای ورق های پلکسی گلاس
  • پلکسی گلاس مقرون به صرفه تر از شیشه
  • ضخامت مناسب
  • قابل بازیافت


 پلکسی شفاف چیست؟


پلکسی گلاس شفاف را عموما با نام پلکسی می شناسند، چرا که کاربرد بیشتری از سایز انواع پلکسی دارد. این نوع پلکسی ظاهر شفاف و همانند شیشه دارد. اجسام نیز از طریق آن به آسانی و حتی بهتر از شیشه قابل مشاهده هستند.


پلکسی گلاس


پلکسی شفاف جایگزین بسیار خوبی برای شیشه است. چرا که مقاومت و عمر بسیار بالاتری داشته و شفافیتی بالاتر از شیشه دارد.  پلکسی شفاف در موارد بسیاری همچون ساخت سایه بان ، در پنجره منازل ، در ساخت تندیس و کارهای ظریف استفاده می شود . این پلکسی گلاس به دلیل نازک بودن برای مواردی که پلکسی با حرارت در ارتباط باشد مناسب نیست چون پلکسی یک نوع پلاستیک است و با حرارت تغییر شکل می دهد.


ویژگی های کلی این نوع پلکسی گلاس به این شرح است :


  • داشتن وزن بسیار کمتر از شیشه
  • شفافیت بالا
  • محافظت بالا در برابر اشعه UV
  • قابلیت بازیافت
  • مقاومت فوق العاده در بربر ضربه


قیمت مناسب آن و کاربرد در کارهایی با ظرافت بالا از مزایای آن به حساب می آید . فروشگاه روژان با فروش عمده پلکسی گلاس به کل کشور امکان تهیه انواع محصولات پلکسی با کمترین قیمت و بالاترین کیفیت برای هموطنان عزیز فراهم نموده است.


انتهای پیام/

طرح تبدیل حواله‌های ایران خودرو به سایر محصولات اعلام شد_شهریور۱۴۰۱
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. این فروشگاه قیمت تکیش رو زنگ زدم پرسیدم خوب بود ولی قیمت پلکسی عمده همچنان فقط از فروشگاه آقای پلکسی می خرم که قیمت پلکسی گلاس خوبی داره. توی پامنار هم مغازه رضوی خوبه.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک + 9 =

دکمه بازگشت به بالا