احیای برجام موجب فعال‌تر شدن ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود/ مانع اصلی برای احیای برجام، بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا و تلاش‌های اسرائیل است

استاد دانشگاه هاملین تاکید کرد: تنها راه برای حل و فصل موضوع هسته‌ای ایران، دیپلماسی است و دو مانع اصلی برای احیای برجام بی‌اعتمادی میان ایران و آمریکا و تلاش‌های اسرائیل است.


دیوید شولتز استاد علوم سیاسی دانشگاه هاملین است. وی در گفت‌وگو با اعتماد نو به نقل از ایلنا نظرات خود را در مورد تنش‌ها میان ایران و آمریکا و روند احیای برجام بیان کرده است.


احیای برجام موجب فعال‌تر شدن ایران در عرصه بین‌المللی می‌شود


دیوید شولتز در ابتدا در مورد مذاکرات برجامی گفت: بایدن مایل است به برجام به عنوان بهترین راه در ذهنش برای مهار اعتماد نو به نقل از برنامه‌های هسته‌ای ایران بازگردد. بایدن به تلاش برای احیای برجام کاملا متعهد است. حمایت از برجام راهی است که بایدن بتواند برای مقابله با بی‌ثباتی در خاورمیانه به کار گیرد.


وی در ادامه در مورد راه حل برای موضوع هسته‌ای ایران گفت: دیپلماسی و در نهایت رسیدن به توافق  به عنوان راهی در مقابل جنگ ترجیح داده می‌شود. احیای برجام راهی است که ایران را به عرصه روابط بین‌الملل بازمی‌گرداند فعال‌تر می‌کند. 


این استاد دانشگاه همچنین تاکید کرد: اکنون بایدن با مسائل زیادی روبرو است؛ مسائلی مانند همه‌گیری و مسائل داخلی و خارجی بایدن را به خود مشغول کرده است.


تنها راه حل برای موضوع هسته‌ای ایران، دیپلماسی است


شولتز در ادامه به آمریکا توصیه کرد: آمریکا تاکید کرده‌ است که خواهان استفاده از گزینه دیپلماسی در مورد ایران است. من توصیه می‌کنم کماکان به استفاده از گزینه دیپلماسی بپردازند چراکه تنها راه حل برای موضوع هسته‌ای ایران، دیپلماسی است البته از طرفی هم آمریکا خواهان ایجاد جنگ دیگری در منطقه نیست.

وزارت خارجه افعانستان: همکاری با ایران بخشی از تلاش ما برای اجماع منطقه‌ای درخصوص روند صلح است
هم اکنون بخوانید


مانع اصلی مذاکرات وین، بی‌اعتمادی است


وی در ادامه موانع موجود در مذاکرات وین را بی اعتمادی دانست و گفت: اکنون بی‌اعتمادی زیادی بین این دو کشور وجود دارد. باید تلاش کرد اعتماد بین ایران و آمریکا شکل بگیرد و در صورت ایجاد اعتماد بین دوکشور همان طور که قبلا هم گفتم، می‌توانیم شاهد گشایش در مذاکرات باشیم.


اسرائیل برای مقابله با احیای برجام تلاش می‌کند 


شولتز اضافه کرد: البته من کماکان تلاش‌های اسرائیل برای ایجاد مانع در مسیر احیای برجام را، مانع جدی برای احیای توافق می‌دانم چراکه اسرائیل متحد جدی آمریکا است و می‌تواند مانعی برای احیای برجام باشد. 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × یک =

دکمه بازگشت به بالا