بحران در صنعت پوشاک ترکیه

سیدجلال ابراهیمی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: بخش پارچه و پوشاک یکی از اصلی‌ترین حوزه‌هایی است که اقتصاد ترکیه بر روی آن استوار شده و در سال‌های گذشته تولید و صادرات این بخش قابل توجه بوده است. با این وجود شیوع ویروس کرونا، این بخش را نیز تحت تاثیر قرار داده است.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان پوشاک در ترکیه با مشکل نقدینگی مواجه شده‌اند، بیان کرد: بسیاری از تولیدکنندگان می‌گویند زمان باز پرداخت خرید از ۹۰ روز به ۱۸۰ روز افزایش یافته و باز هم خریداران توان عمل به تعهدات خود را نداشته‌اند. همین موضوع به پر شدن انبار لباس‌ها و ایجاد هزینه‌های جانبی منجر شده است.

رییس خانه اقتصاد ایران و ترکیه ادامه داد: با توجه به نبود تقاضا، بسیاری از برندها سفارشات خود را تعلیق کرده‌اند و این موضوع فشاری جدید را تولیدکنندگان وارد کرده است تا جایی که برخی کارگاه‌های تولیدی به تعطیلی کشیده شده‌اند.

ابراهیمی با بیان اینکه در حال حاضر ۹۱ بنگاه صنعتی ترکیه در حوزه نساجی و پوشاک فعال هستند، بیان کرد: این بخش مهم در اقتصادی ترکیه بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر شاغل دارد و در سال ۳۶۱ میلیارد دلار برای اقتصاد ترکیه آورده جدید دارد اما با روال فعلی احتمالا با مشکلات جدی مواجه می‌شود.

وی درباره وضعیت خرید ایرانیان در بازار ترکیه نیز بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا و کاهش جدی سفرها، ایرانی‌ها نیز میزان خریدشان به شدت کاهش یافته و در واقع کاهش سفرهای بین المللی، توقف مراسم‌ها و مشکلات اقتصادی، همگی در کنار هم فشاری جدید را بر ترکیه وارد کرده است.

صادرات ایران به عراق تا پایان سال ۱۰ میلیارد دلار می‌شود
هم اکنون بخوانید

به گزارش ایسنا، ترکیه در سال‌های گذشته به عنوان یکی از مراکز گردشگری منطقه تلاش کرده بخش مهمی از اقتصاد خود را بر مبنای مسافران و ارزآوری آنها اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی کرده است اما با شیوع ویروس کرونا و کاهش جدی سفرها، عملا بخش‌های مختلف اقتصاد این کشور آسیب جدی دیده است.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا