به گزارش ایسنا، مقالههای علمی پربازدید با کلید واژههای رسانه یا روابط عمومی در بازه هزار روزه معرفی شدند. کل دانلود مقالات در بازه هزار روزه با کلید واژههای “رسانه” یا “روابط عمومی” به تعداد ۳۴۰ هزار و ۹۶۷ عنوان مقاله است؛ که از این میان مقالههای “بررسی تاثیر تصویر ذهنی از نام و نشان تجاری و فعالیتهای روابط عمومی ادراک شده بر وفاداری مشتریان” در نشریه “مدیریت بازاریابی” با تعداد ۲۴ هزار و ۹۱۶، “واکاوی نقش عوامل زمینه ای (خانواده و همسالان، مدرسه و رسانه) در نهادینه سازی فرهنگ ورزش در کودکان و نوجوانان، یک مطالعه کیفی” در نشریه “تحقیقات کیفی در علوم سلامت” با تعداد ۹ هزار و ۳۱۱ و “بررسی نقش رسانه های جمعی در شکل گیری افکار عمومی نسبت به هدفمندی یارانه ها” در نشریه “مطالعات رسانه ای” با تعداد ۶ هزار و ۶۶۲ دانلود در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.
مقالههای “اهمیت آموزش سواد رسانه ای در قرن بیست و یکم” در نشریه “مطالعات رسانه ای” با تعداد ۲۸ هزار و ۱۸، “استفاده از رسانه ها و وسایل کمک آموزشی در تدریس” در نشریه “راهبردهای آموزش (راهبردهای آموزش در علوم پزشکی)” با تعداد ۸ هزار و ۶۹۸ و “رسانه و فرهنگ سازی” در نشریه “تحقیقات فرهنگی ایران” با تعداد ۷هزار و ۶۶۱ بازدید در جایگاه اول تا سوم مقالههای پربازدید با کلیدواژههای “رسانه” یا “روابط عمومی” قرار دارند.
نشریات دارای بیشترین مقاله با کلیدواژه “رسانه” یا “روابط عمومی” نشریههای “مطالعات رسانه ای” با تعداد ۱۱۱، “پژوهشهای ارتباطی (پژوهش و سنجش)” با تعداد ۱۰۷ و “مطالعات رسانه های نوین” با تعداد ۵۳ مقاله مرتبط در جایگاه اول تا سوم قرار دارند.
در این گزارش تعداد کل بازدید از مقالات پایگاه SID با کلیدواژه “رسانه” یا “روابط عمومی” در سالهای ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۱، ۷۸۷ هزار و ۵۱۵ عنوان است؛ که تعداد ۱۵۱هزار و ۱۳۲ عنوان در سال ۲۰۱۸، ۲۲۷ هزار و ۵۰۹ عنوان در سال ۲۰۱۹، ۲۶۵ هزار و ۷۶۰ عنوان در سال ۲۰۲۰ و ۱۴۰ هزار و ۱۱۴ عنوان مربوط به ۵ماه اول سال ۲۰۲۱ است.
به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی (SID)، همچنین با بررسی برخی موضوعات مرتبط با ارتباطات و روابط عمومی در سامانه Depth.sid.ir که سامانهای برای استخراج دانش از مقالات علمی است، به نتایج زیر دست یافتیم. در هر یک از این نمودارها کلیدواژههای مرتبط با موضوعات یادشده نمایش داده شده است. لازم به ذکر است بزرگی دایرهی مربوط به هر کلیدواژه نشاندهنده میزان ارتباط بیشتر آن با موضوع است.
مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با “ارتباطات”
مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با “روابط عمومی”
مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با “رسانه”
مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با “اطلاعرسانی”
مرتبط ترین موضوعات و میزان ارتباط آن ها با “تبلیغات”
انتهای پیام