انتقاد از کوچک شدن پیاده‌روها برای احداث مسیر دوچرخه

به گزارش ایسنا، حجت نظری در در دویست و هفتاد و سومین جلسه شورا در تذکری با انتقاد از استفاده از مسیر پیاده روها برای ساخت مسیر دوچرخه گفت: متاسفانه این بحث به رغم اینکه اتفاق خوبی است که در این دوره مدیریت شهری رخ داده، اما به واسطه ناهماهنگی بین ستاد و مناطق مشکلاتی را برای تردد مردم ایجاد کرده است. در حالی که ما در راستای شعار انسان محوری خواستیم تردد خودرو با سوخت فسیلی را محدودتر کنیم اما در عمل مسیر پیاده رو را کوچکتر کردیم و برای مسیر دوچرخه سواری استفاده کردیم. 

وی افزود: در بسیاری از فضاهای دوچرخه سواری، از پیاده رو کسر و به مسیر دوچرخه سواری افزوده شده است. در عین حال شاهدیم که مسیرهایی که برای تردد نابینایان مناسب‌سازی شده بود نیز در مسیر دوچرخه سواری قرار گرفته است. این ناهماهنگی بین بخشی در ستاد و مناطق مشکلاتی را برای شهروندان به وجود می‌آورد و اهالی محلات به کوچکتر شدن مسیر پیاده رو اعتراض دارند. 

وی با بیان اینکه این اتفاق در مناطق مرکزی شهر بیشتر رخ داده ادامه داد: معاونت فنی و عمرانی نسبت به اصلاح این رویه و هماهنگی بین ستاد و مناطق باید اهتمام جدی‌تری داشته باشند. 

نظری در ادامه درباره‌ عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو نیز تذکر داد و گفت: متاسفانه احتمال دارد که وارد پیک چهارم شویم و اگر احتیاط بیشتری نداشته باشیم ممکن است مجددا شاهد افزایش نرخ ابتلا و فوتی‌ها باشیم. از این جهت تقاضا می‌کنم مترو و اتوبوسرانی نسبت به رعایت فاصله اجتماعی توجه کنند چرا که این روزها اصلا شاهد فاصله‌گذاری اجتماعی در مترو و اتوبوس‌ها نیستیم.

جمعیت جهان در ۲۰۵۰ به ۹.۷ میلیارد نفر می‌رسد
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =

دکمه بازگشت به بالا