موافقت شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان

به گزارش ایسنا، دکتر محمود امانی طهرانی با اشاره به جزئیات و مصوبات نهصد و هشتادوششمین جلسه شورای عالی آموزش و پرورش، گفت: قبل از وارد شدن به دستور جلسه، اعضای شورای عالی دیدگاهها و پیشنهادهای خود درباره مسائل مختلف آموزش و پرورش از جمله بازگشایی مدارس، چالش های آموزش برخط، عدالت آموزشی، ضرورت آموزش زبان انگلیسی در دوره ابتدایی و غیره نکاتی را بیان کردند. 

وی افزود: در ادامه جلسه وزیر آموزش و پرورش با تسلیت سالروز درگذشت مرحوم علاقه مندان معاون وزیر وقت آموزش و پرورش، بر لزوم همکاری دستگاههای مختلف برای اجرای کامل سند تحول بنیادین، اولویت اصلی آموزش و پرورش بر تعطیل نشدن و حضور دانش آموزان در مدارس،  توجه جدی به آسیب های آموزش برخط، تربیت معلم در تراز سند تحول بنیادین و… تاکید کرد. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به ماده واحده اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان جمهوری اسلامی ایران، گفت: خانواده و مدرسه به عنوان دو رکن موثر در تعلیم و تربیت دانش‌آموزان، باید در چارچوب ساز وکارهای مناسب و با تعامل و همسویی هر چه بیشتر، در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت، ایفای نقش کنند. 

امانی افزود: به همین منظور انجمن اولیاء و مربیان به موجب مصوبه شورای‌عالی اداری به صورت یک تشکل غیردولتی در سطوح مدرسه، منطقه، استان و ستاد تشکیل می‌شود تا زمینه‌های همکاری، هماهنگی و مشارکت اولیاء با آموزش و پرورش در امر سیاست‌گذاری، اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی، اجرا و نظارت بر فرایند تعلیم و تربیت دانش‌آموزان را فراهم آورد.

وی ادامه داد: اعضای شورای عالی آموزش و پرورش با اصلاح اساسنامه انجمن مرکزی اولیاء و مربیان موافقت کردند و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش طی شش ماه اساسنامه این سازمان را تهیه و برای بررسی و تصویب به شورای عالی آموزش و پرورش ارائه کند.

کشف ۳۷ کیلو گرم مواد مخدر در فرودگاه مشهد
هم اکنون بخوانید

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش با اشاره به تصویب ماده واحده نحوه ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در این جلسه گفت: در اجرای مفاد بخش سوم فصل هشتم سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و لزوم پاسخگویی به تغییر و تحولات محیطی و نیازهای جامعه و دانش‌آموزان و توجه به تجربیات و یافته‌های جدید علمی، با در نظر گرفتن رویکردها و اصول مربوط، نسبت به ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش اقدام شود. 

امانی ادامه داد: ترمیم و به‌روزآوری سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در کمیسیون راهبری تحول بنیادین شورای‌عالی آموزش وپرورش با مسئولیت دبیرکل شورای عالی و نمایندگانی از دبیرخانه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی،  نخبگان دانشگاهی و حوزوی، مدیران و معلمان و با در نظر داشتن «مطالعات پشتیبان» انجام خواهد شد.

وی با اشاره به رویکردهای حاکم بر ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، تصریح کرد: ترمیم و به روز آوری سند تحول بنیادین، با توجه به ترکیبی از رویکردهای تکمیلی و آینده نگرانه، اصلاحی و اجرایی سازی انجام خواهد شد؛ در رویکرد تکمیلی و آینده نگرانه با بررسی سیاست های تحولی مغفول مانده، نیازهای نوظهور و شرایط نوپدید نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه اظهار کرد: رویکرد دیگر برای اصلاح و ترمیم سند تحول، رویکرد اصلاحی می باشد که در این رویکرد برخی از مفاد سند که به دلیل ابهام و یا عدم برخورداری از اتقان کافی، نیاز به اصلاح جزئی برای به حداقل رساندن زمینۀ تفسیرپذیری دارند، مورد توجه قرار می‌گیرد.

مسمومیت ۸ نفر در زنجان با گاز مونوکسیدکربن
هم اکنون بخوانید

امانی با اشاره به رویکرد اجرایی سازی سند تحول بنیادین، ادامه داد: در این رویکرد بسترسازی لازم برای افزایش قابلیت اجرایی مفاد سند تحول و پیاده سازی آن مورد توجه قرار می گیرد. 

وی افزود: وزارت آموزش و پرورش موظف است اعتبار مورد نیاز ترمیم و به‌روزرسانی سند تحول بنیادین را از سرجمع اعتبارات آن وزارتخانه تأمین کند. 

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش افزود: در این جلسه به کمیسیون معین شورای عالی آموزش و پرورش اجازه داده شد، موضوعات و طرح هایی که فهرست آن در جلسه شورای عالی مطرح شد، مورد بررسی و تصویب قرار دهد.

انتهای پیام 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا