در شرایط کرونایی، والدین دستیار معلمان می شوند

به گزارش ایسنا، دکتر سید جواد حسینی در نشست شورای معاونین سازمان آموزش و پرورش استثنایی ضمن تسلیت ایام عزاداری امام حسین(ع) اظهار کرد: امید است بتوانیم  با درس گرفتن از این قیام فرا ارضی، عصری و نسلی آموزه های مدرسه کربلا جنبه های دانشی، بینشی، توانبخشی، ارزشی، منشی و روشی این قیام  را در مدارس، معلمان و دانش آموزان ساری و جاری سازیم.

معاون وزیر با بیان اینکه آغاز مدارس از ۱۵ شهریور، آغازی پیچیده و سخت است اظهار کرد: باید بیش از گذشته آمادگی مدیریتی، اجرایی و روشی پیدا کنیم و با توجه به شرایط کرونا آمادگی های لازم از حیث بکارگیری فناوری های نوین، مناسب سازی ظرفیت های شبکه شاد، آمادگی مراکز مشکلات ویژه یادگیری و مراکز مشاوره خانواده را داشته باشیم.

 وی افزود: مدیران مدارس، معلمان و نیروهای توانبخشی و مشاوره ای برای وضعیت های مختلف باید آمادگی داشته باشند و قدرت انتقال سریع از یک وضعیت به وضعیت دیگر را نیز پیدا کنند.

حسینی در ادامه گفت: باید از استراتژی مهم تداوم آموزش و از راهبرد مهم پوشش همگانی آموزش با تدوین اطلس یادگیری برای تمام دانش آموزان در تمام وضعیت ها اطمینان کامل پیدا کنیم.

 معاون وزیر با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط کرونا حضور والدین به عنوان معلم دوم  و دستیار معلم به شکل حرفه ای  امری ضروری و اجتناب ناپذیر است افزود: از طریق ظرفیت سامانه ندای همراه، ظرفیت مشاوران، پارلمان اولیا و همچنین ظرفیت استان ها باید توانمند سازی والدین را در دستور کار قرار دهیم و بسته تحولی آموزش های خانواده محور و والد محور را تدوین نماییم.

توضیح آموزش و پرورش درباره پرداخت حقوق اسفندماه/ مابه التفاوت پرداخت خواهد شد
هم اکنون بخوانید

 حسینی با بیان اینکه مراکز مشکلات ویژه یادگیری باید علاوه بر خدمات حضوری انفرادی به دانش آموزان دو اقدام مهم را تدوین و به اجرا بگذارند اظهار داشت: اولین اقدام آموزش در بستر شبکه شاد است و اقدام بعدی گسترش حلقات ارائه خدمات و اتصال آن به مدارس در قالب اتاق های مرجع و معلمین رابط است تا از این طریق گام دیگری در راستای توسعه جامع کمی و کیفی خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری بویژه در عصر کرونا برداریم.

وی افزود: راه اندازی سامانه ندای همراه در سال جدید به منظور توانمند سازی و رفع مشکلات طرح تلفیقی فراگیر و ظرفیت سازی این سامانه برای آموزش خانواده ها و ارائه خدمات مراکز مشکلات ویژه یادگیری از دیگر امور مهم و ضروریست.

معاون وزیر خواستار تحقق پوشش ۹۹ درصدی اعتماد نو به نقل از برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی  نوآموزان بدو ورود به دبستان شد و گفت: استقرار شیفت بعد از ظهر در پایگاه ها، ارائه خدمات در روزهای پنجشنبه و جمعه، استفاده از پایگاه هایی که ظرفیت سنجش آنها پر شده است، استمرار فعالیت پایگاه ها بعد از ۱۵ شهریور و عدم ثبت نام نهایی دانش آموزان بدون انجام اعتماد نو به نقل از برنامه سنجش از جمله اقداماتی است که  ما را به پوشش ۹۹ درصدی نزدیک می کند.

حسینی در ادامه افزود: استمرار خدمات توانبخشی در مدارس و بیرون مدارس و نیز در قالب مراکز راهنمایی و مشاوره خانواده، اطمینان از تراز نیروی انسانی، آمادگی مدارس از حیث فضا، تجهیزات و ضدعفونی، اطمینان از انتصاب و آموزش مدیران و توزیع کتب درسی از جمله موارد مهم دیگری است که مستمرا باید پیگیری شود.

ریزش مو؛ نشانه جدید کرونا!؟
هم اکنون بخوانید

وی خواستار تلاش در جهت تحقق خروجی های مورد استفاده از بسته های تحولی مدرسه انطباقی، مداخلات بهنگام طلایی  توسعه مشارکت ها شد و افزود: خدمات توانبخشی باید استمرار یابد و در این خصوص ابلاغ اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی برای شروع سال تحصیلی به انجام رسیده است و ارائه خدمات توانبخشی در مدرسه، خارج از مدرسه و در قالب مراکز مشاوره و راهنمایی باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان آموزش و پرورش استثنایی، وی افزود: خدمات بسته های حمایتی توانبخشی با ابلاغ ۴۰ میلیارد ریال و تخصیص ۷ میلیارد ریال آن در  طول سال استمرار خواهد یافت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × دو =

دکمه بازگشت به بالا