به گزارش ایسنا چهارمین رویداد آنلاین «دوشنبههای استارتاپی» با هدف جذب سرمایه ۱۰ میلیارد تومانی در حوزه اینترنت اشیا (IOT) امروز دوشنبه ۳۰ تیر ماه جاری به همت صندوق نوآوری و شکوفایی با حضور ۶ استارتاپ فعال در این حوزه برگزار شد.
در رویداد جذب سرمایه در حوزه اینترنت اشیا IOT ، تعداد ۶ استارتاپ این حوزه توانمندیهای خود را به سرمایهگذاران خطرپذیر ارائه کردند. همچنین خدمات صندوق نوآوری و شکوفایی در حوزه سرمایهگذاری تشریح شده و شرایط استفاده از این خدمات به مخاطبان ارائه شد.
یکی از استارتاپها متقاضی سرمایه در رویداد جذب سرمایه IOT بود که برای کمک به امنیت منازل به وسیله دسته کلید دیجیتال، محصول خود را معرفی کرد. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۱.۵ میلیارد تومان به علاوه عرضه ۱۰ درصد سهام شرکت است و اندازه بازار این محصول در ایران ۱۵۰ میلیارد تومان و در جهان ۵ هزار میلیارد تومان در ماه است.
ویژگی منحصر به فرد این محصول صرفهجویی اقتصادی، قابلیت کنترل و نظارت، تردد و امنیت بالا و نصب و راهاندازی آسان است. بازار در دسترس این استارتاپ در سال بعد ۲ درصد بازار یعنی ۳ میلیارد تومان در هر ماه خواهد بود.
ایدهای برای شهربازی رباتیک
یکی دیگر از استارتاپها متقاضی جذب سرمایه در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT بود که برای عرضه ۳۵ درصد سهام شرکت به میزان ۳.۵ میلیارد تومان سرمایه نیاز دارد. این شرکت بنیانگذار شهربازی رباتیک و اسباب بازی رباتیک در ایران است و در ۴ سال گذشته ۴.۷ میلیارد تومان هزینه کرده و ۲.۷ میلیارد تومان درآمد جذب شده است.
سهم بازار این شرکت در سال ۱۴۰۲ از اسباب بازی سامی ۴۴ میلیارد تومان و از ربوکیدز ۲۵ میلیارد تومان خواهد بود. این شرکت استارتاپی در دو سال آینده وارد حوزه بینالمللی خواهد شد.
نرم افزار مدیریت
سومین استارتاپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT نرمافزاری برای بهینه سازی مدیریت و عملکرد زیرساخت ساخته است. بازار هدف این محصول ۳۰ مرکز داده به علاوه ۳۲۲ مرکز داده در دسترس و کل بازار ۱۹۶۸ مرکز داده در ایران به عنوان مخاطب نرمافزار است.
سرمایه مورد تقاضا برای طراحی بهتر و توسعه منابع انسانی و توسعه مارکت بینالمللی نرمافزار جامع و هوشمند مدیریت دیتا سنتر ۱.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۲۰ درصد سهام شرکت است.
یخچال هوشمند
محصول چهارمین استارتاپ ارائه کننده در رویداد جذب سرمایه IOT یخچال و شلف هوشمند است و ۳.۵ میلیارد تومان برای عرضه ۱۸.۵ درصد از سهام شرکت سرمایه نیاز دارد.
درآمد این شرکت از محل فروش محصولات در فروشگاه مانند سوپرمارکت است و حاشیه سود آن ۳۰ تا ۴۰ درصد است. بازار این محصول ادارات و سازمانها، مدارس و دانشگاهها و گردش مالی آن ۱۸ هزار میلیارد تومان تخمین زده شده است که این استارتاپ برای ۳ درصد از این بازار هدفگذاری کرده است.
فروش و بازاریابی
یکی دیگر از استارتاپهای حاضر در این رویداد سرمایه جذب شده را صرف منابع انسانی، فروش و بازاریابی، تولید، تعمیر و نگهداری، لجستیک، مالی و تحقیق و توسعه خواهد کرد و در حال حاضر ۲۵ دستگاه فعال باینو در کشور با بیش از هزار مشتری مشغول کار است و درآمد ۱۵۰ میلیون تومانی از آن حاصل شده است.
گلخانه هوشمند
یکی دیگر از استارتاپها متقاضی سرمایه برای ساخت گلخانههای هوشمند در ابعاد محدود در رویداد جذب سرمایه حوزه اینترنت اشیا IOT بود که نیاز سرمایهگذاری خود را مطرح کرد. بازار هدف این محصول طراحان دکوراسیون داخلی، مراکز نوآوری، شهروندان و رستورانها است.
تقاضای سرمایهگذاری این استارتاپ ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومان برای توسعه کسبوکار و نیروی انسانی، زیرساخت، تبلیغات و هزینه ثبت شرکت و تهیه مکان است. مدل درآمدی این استارتاپ فروش مستقیم محصول، پروژه هوشمندسازی، حق عضویت اپلیکیشن، فروش ارجاعی و خدمات پس از فروش است.
چراغ هوشمند
آخرین استارتاپ ارائه کننده نیاز سرمایهگذاری در رویداد جذب سرمایه حوزه IOT اینترنت اشیا، چراغ هوشمند خیابانی هانا برای مدیریت مصرف برق است. سرمایه مورد تقاضای این استارتاپ ۵۰۰ میلیون تومان برای عرضه ۳۰ درصد سهام درایور و چراغ هوشمند و مدل درآمدزایی نیز از فروش محصول و اجرای پروژه و تقبل هزینه آن خواهد بود.
اهداف شرکت، طراحی و تولید و توسعه درتیور LED و طراحی و تولید اجرای چراغ هوشمند خیابانی و معابر است. بازار هدف این محصول شهرداریهای کشور، شرکتهای توزیع برق، محیطهای علمی و دانشگاهی، شهر هوشمند و شهرهای توریستی است که این استارتاپ برای یک درصد از این بازار یعنی حدود ۲۰ میلیارد تومان برای سال اول هدفگذاری کرده است.
انتهای پیام