بخش کشاورزی نشان داد در شرایط تحریم می‌تواند رشد اقتصادی کشور را مثبت کند


بخش کشاورزی نشان داد در شرایط تحریم می‌تواند رشد اقتصادی کشور را مثبت کند

وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال‌های اخیر حداکثر سرمایه‌گذاری در کشاورزی بیش از ۵ درصد اتفاق نیفتاده، این در حالی است که در بخش کشاورزی مهمترین سیاست ارتقای امنیت کشاورزی، حضور پایدار تولیدکنندگان در چرخه تولید و افزایش درآمد و مثبت کردن تراز غذایی کشور است.

به گزارش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، کاظم خاوازی در جلسه علنی امروز ( یکشنبه ۱ تیر) مجلس شورای اسلامی با ارائه گزارش عملکرد از وزارت جهاد کشاورزی گفت: بخش کشاورزی چندکارکردی است، تولید، اشتغال و محیط‌زیست را در بر می‌گیرد، از این رو همه کشورها به کشاورزی توجه دارند.

وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به اصول ۳ و ۱۴۳ و بیانیه گام دوم عنوان کرد: در اسناد بالادستی تاکید بسیاری به کشاورزی شده است، از این رو لازم است آماری از فعالیت‌های وزارتخانه ارائه دهم. در بخش کشاورزی ۴ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر بهره‌بردار داریم که سهم آنها از ارزش افزوده تولید ناخالص ملی ۸ درصد و بالغ بر ۴۰ میلیارد دلار برآورد می‌شود و اگر بخش‌های پسین و پیشین سهم بخش کشاورزی را در نظر بگیریم، رشد افزوده تولید ناخالص ملی ۳۲.۵ درصد خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته فشارهایی روی کشور وجود داشت، از سوی دیگر نتوانستیم درآمد نفتی داشته باشیم، با این حال بخش کشاورزی نشان داد در شرایط تحریم می‌تواند رشد اقتصادی کشور را مثبت کند و تاب‌آوری کشور در مقابل تحریم‌ها افزایش دهد.

این عضو کابینه دولت دوازدهم با اشاره به میزان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی عنوان کرد: در سال‌های اخیر حداکثر سرمایه‌گذاری در کشاورزی بیش از ۵ درصد اتفاق نیفتاد، این در حالی است که در بخش کشاورزی مهمترین سیاست ارتقای امنیت کشاورزی، حضور پایدار تولیدکنندگان در چرخه تولید و افزایش درآمد و مثبت کردن تراز غذایی کشور است.

زاکانی صعود تیم ملی فوتبال ایران را تبریک گفت
هم اکنون بخوانید

ادامه دارد …

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا