رئیس ستاد ارتش الجزایراز ناکام گذاشتن "توطئه‌ای" در کشورش در ۲۰۱۹ خبر داد

به گزارش ایسنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم، سعید شنقریحه، رئیس ستاد ارتش الجزایر در دیدار با اعضای وزارت دفاع و فرماندهی کل ارتش این کشور  با اشاره به اعتراضات به حاکمیت این کشور اعلام کرد: الجزایر در سال ۲۰۱۹ با توطئه خطرناکی علیه موسسه‌های آن روبه‌رو شد که فرماندهی کل ارتش آن را ناکام گذاشت.

شنقریحه در بیانیه‌ای اظهار کرد: در دوره اخیر تاریخ معاصرمان همراه با مردم از مرحله حساسی که طی آن کشور با توطئه خطرناکی مواجه شده بود، عبور کردیم.

رئیس ستاد ارتش الجزایر تاکید کرد: هدف از این توطئه ضربه زدن به ثبات الجزایر و تضعیف موسسات این کشور، کنار گذاشتن نهادهای قانونی اساسی آن و کشاندن الجزایر به آشوب و خشونت بود.

به نظر می‌رسد اشاره شنقریحه در این اظهارات به جنبش اعتراضی است که از ۲۲ فوریه ۲۰۱۹ در این کشور آغاز شده و خواستار تاسیس نهادهای موقت و انتقالی برای پایان دادن به حاکمیتی است؛ حاکمیتی که از زمان استقلال الجزایر از فرانسه در سال ۱۹۶۲ تا امروز در این کشور برقرار است.

فرماندهی ارتش الجزایر به مخالفت خود با هرگونه راه‌حلی خارج از چارچوب قانون اساسی ادامه می‌دهد. با حمایت این قانون ۱۲ دسامبر انتخابات ریاست جمهوری الجزایر برگزار شد که به پیروزی عبدالمجید تبون، رئیس جمهوری فعلی این کشور ختم شد.

شنقریحه با اشاره به بازداشت یا صدور حکم در حق حدود ۱۵۰ تظاهرکننده، فعال و روزنامه‌نگار در این کشور به اتهام ضربه زدن به تمامیت ارضی که بیشترشان از مخالفان حاکمیت بودند، تاکید کرد: فرماندهی عالی ارتش ملی-مردمی الجزایر خطر این توطئه را درک کرد و با همراهی با راهپیمایی‌های مسالمت‌آمیز و حمایت از آنها بدون اینکه حتی یک قطره خون بر زمین بریزد و نیز با همراهی و حمایت از نهادهای کشور، پافشاری بر ماندن در چارچوب قانون اساسی و مقابله با هر کسی که بخواهد به وحدت ملی الجزایر ضربه بزند، خردمندانه و صبورانه از این مرحله عبور کرد.

الشباب مسئولیت حمله به پیمانکاران ترکیه‌ای را برعهده گرفت
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

15 − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا