در فضای تهمت و تخریب مردم نمی‌توانند انتخاب درست کنند

اصغر سلیمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص لزوم رعایت ادب و اخلاق از سوی سیاسیون در فضای سیاست کشور و تأثیر این رفتار در جامعه با توجه به نزدیکی انتخابات، اظهار کرد: رعایت اخلاق در دین اسلام بسیار تأکید شده است و پیامبر اسلام (ص) نیز فرمودند “من به خاطر اخلاق مبعوث شدم نه برای امتم”. در بحث رقابت‌های سیاسی نیز افراد باید رقابت سالم داشته باشند و کسانی که وارد رقابت‌های انتخاباتی می‌شوند نه باید به فکر این باشند که رقیب را به هر شکلی از صحنه خارج کنند تا بتوانند خودشان آن جایگاه را کسب کنند.

وی افزود: سیاسیون به جای رقابت باید داشته‌های خودشان را برای مردم بیان کنند و آن اهداف و آرمان‌های خودشان را تبیین کرده و انتخاب را بر عهده مردم بگذارند تا ملت بر طبق واقعیت‌ها، انتخاب خود را انجام دهند. با توجه به انتخابات پیش روی مجلس قطعاً باید کاندیداها فضای رقابت را سالم‌تر کنند و از تخریب یکدیگر بپرهیزند و از بداخلاقی سیاسی بر حذر باشند.  

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس، گفت: در فضای تهمت، تخریب و نقدهای غیرمنصفانه مردم نمی‌توانند به درستی انتخاب کنند، چرا که در فضای متشنج و غبارآلود، تصمیم‌گیری درست کار سختی است. در دین و مکتب ما این تخریب‌ها وجود ندارد و باید سعی کنیم در این دوره، انتخابات بهتر برگزار شود و به طور حتم سیستم‌های نظارتی و اجرایی کمک خواهند تا این فضا سالم باشد.

سلیمی در پاسخ به این سؤال که آیا هم‌اکنون سیاسیون ادب و اخلاق را در مواجهه با یکدیگر رعایت می‌کنند یا خیر؟  ادامه داد: در برخی موارد این بداخلاقی‌های سیاسی را شاهد بوده‌ایم و این مشکلی است که وجود دارد، اما قابل اصلاح است. می‌توان شرایطی را فراهم کرد که سیاسیون با اصول درست با یکدیگر رقابت کنند و از پول‌های کثیف پرهیز کنند. قطعاً مردم این فرصت را باید داشته باشند که در فضای سالم با استدلال بهتر انتخاب خود را انجام دهند. هم‌اکنون فضای سیاسی کشور نسبت به چند سال گذشته بهتر شده است و افراد در مواجهه با یکدیگر کمتر به تخریب هم می‌پردازند.

جاسوس‌بازی
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه + 15 =

دکمه بازگشت به بالا