موزه کودک شمال غرب کشور در ارومیه افتتاح شد

به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان غربی، جواد زاهدی – مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان غربی – در مراسم افتتاحیه موزه کودک ارومیه، با اشاره به اینکه این موزه با هدف شناساندن شگفتی‌های جهان افتتاح شده است، گفت: مقدمات ایجاد این موزه از سال ۹۵ کلید خورد و درنهایت با اعتبار ۲۵۰ میلیون تومان و در مساحت ۵۰۰ مترمربع در مدت ۸ ماه ساخته شد.

وی اظهار کرد: هدف از ایجاد موزه کودک، یادگیری و افزایش درک زیبایی‌های هستی به صورت ملموس برای کودکان و نوجوانان است.

مدیر کل کانون پرورش فکری آذربایجان غربی با اشاره به کمبود انجمن تخصصی علمی در استان خاطرنشان کرد: با همت مسئولان و حمایت شورای شهر مقدمات ایجاد مرکز تخصصی علوم و نجوم در جوار موزه کودک فراهم شده و در روزهای آینده عملیات اجرایی آن نیز آغاز خواهد شد.

زاهدی ادامه داد: تقویت کنجکاوی و پرسشگری در کودکان از اهداف اصلی ایجاد موزه کودک است؛ چراکه تقویت این استعداد کودکان زمینه ساز رشد سرمایه‌های انسانی است.

محمدرضا کارگر – مدیر کل امور موزه‌های کشور – نیز در مراسم افتتاح موزه کودک ارومیه که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان برگزار شد، با اشاره به اینکه موزه‌ها باعث تغییر نگرش و نگاه مردم به محیط خودشان می‌شوند، تصریح کرد: اساس موفقیت به میزان تغییر نگاه مردم نسبت به میراث فرهنگی کشور خود است و این موزه گام مهمی در این راستا است.

وی با اشاره به اینکه برخی پروژه‌های بزرگ ساخته می‌شود ولی در اصل باعث تغییر نمی‌شوند، خاطرنشان کرد: اساس تغییر در نگرش و فکر انسان آگاهی است و تا آگاهی ایجاد نشود، تغییر صورت نمی‌گیرد و موزه یکی از موضوعاتی است که باعث ایجاد آگاهی و تغییر می‌شود.

پایان تصویربرداری فیلم کوتاه «چند قدم تا آگاهی»
هم اکنون بخوانید

مدیر کل امور موزه‌های کشور اظهار کرد: باید برای ایجاد آگاهی در کودکان به آنها آموزش دهیم و موزه‌ها در میان تمامی نهادهای آموزشی بهترین و مؤثرترین نهاد آموزشی هستند.

وی کودکان را سرمایه‌های اجتماعی آینده دانست و گفت: ما باید هرچه در توان داریم برای آموزش کودکان به کار بگیریم؛ چراکه سرمایه گذاری در این حوزه بهترین نتیجه را در پی خواهد داشت.

کارگر ادامه داد: تمامی مسئولان و مدیران آموزشی باید به موزه به‌عنوان یک وسیله آموزشی تأثیرگذار توجه جدی کنند و راه اندازی موزه‌های همچون موزه کودک نیاز جدی تمامی استان‌های کشور است.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کشور نیز گفت: مهمترین عامل برای ساخت آینده کشور توجه به سرمایه‌های انسانی است.

فاضل نظری در مراسم افتتاحیه موزه کودک ارومیه که در سالن اجتماعات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان استان آذربایجان غربی برگزار شد، افزود: مهمترین عامل برای ساخت آینده کشور توجه به سرمایه انسانی است و کودکان امروز سرمایه‌های آینده کشور هستند.

نظری با اشاره به اینکه این موزه امکان تجربه ملموس را به کودکان می‌دهد تصریح کرد: کودکان و نوجوانان نیازمند یادگیری بلند مدت هستند و موزه این امکان را همراه با تجربه ملموس در اختیار آنها قرار می‌دهد.

مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان کشور خاطرنشان کرد: برای توسعه فرهنگ، تمدن و زبان مادری که سرمایه‌های عظیم یک کشور هستند و انتقال آنها به آیندگان، باید زمینه را برای آشنایی کودکان با فرهنگ فراهم کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × دو =

دکمه بازگشت به بالا