نماینده ایلام: به موضوع ریزگردها توجه جدی شود

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، سلام امینی در تذکر شفاهی در پایان جلسه علنی امروز مجلس، بیان کرد: در هفته گذشته ریزگردها استان ایلام را فرا گرفت و افق دید به زیر ۲۰۰ متر رسید و منجر به تعطیلی بیشتر مدارس شهرستان‌های استان شد. حتی بعضی از پروازها هم لغو شد. بسیاری از مردم نیز روانه درمانگاه‌ها و بیمارستان‌ها شدند اما متاسفانه پوشش خبری مناسبی داده نشد و هیچ مسئولی برای بررسی موضوع ریزگردها به استان ایلام سفر نکرد لذا تقاضا دارم ضمن توجه جدی به موضوع ریزگردها، سهم استان ایلام از اعتبارات صندوق توسعه ملی که ۱۵۰ میلیون دلار اختصاص داده شده، مشخص گردد.

امینی در تذکری دیگر به وزرای کشور و دفاع و همچنین ستاد کل نیروهای مسلح،‌ بیان کرد: جغرافیای استان ایلام به شکل مستطیل از شمال غربی به سمت جنوب شرقی واقع است که ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق داریم. در زمان جنگ تحمیلی تقریبا تمام نقاط مرزی استان تا عمق ۹۰ کیلومتری مورد تجاوز و اشغال قرار گرفت. از آخرین نقطه تجاوز تا عمق ۳۰ تا ۵۰ کیلومتری داخل خاک‌ ما نیز در تیررس آتش دشمن قرار داشت و به دلیل تضعیف روحیه بالای مردم شهیدپرور استان ایلام،‌ سایر نقاط استان نیز مورد حملات موشکی و بمباران سنگین هم قرار می‌گرفت. اینها نشان می‌دهد که استان ایلام صددرصد جنگی است و خواهشمندم دستور فرمایید کل نقاط استان ایلام از جمله شهرستان‌های سیروان، دره شهر، آبدانان به عنوان منطقه عملیاتی جنگی مانند سایر نقاط استان مشمول شود.

نماینده ایلام در تذکری دیگر به وزیر نفت، بیان کرد: بخش قابل توجهی از گازهای چاه‌های نفتی استان ایلام فلر می‌شود و سرمایه ملی هدر می‌رود و می‌سوزد در حالیکه خریداران مراجعه می‌کنند اما مسئولان اجازه می‌دهند که گازها بسوزند اما با پول نفت معامله نشود. خواستارم که به این موضوع رسیدگی شود.

فرماندهی کل انتظامی کشور همواره منشأ خدمات برای ایران بوده است
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =

دکمه بازگشت به بالا