درخواست هنگ‌کنگ از تایوان: سند "چین واحد" را امضا کنید

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام پس از آن روی داد که “تایپه” قویا قانون جدید امنیت ملی در هنگ کنگ را که توسط چین وضع شده، مورد انتقاد قرار داد و دفتری را در تایپه در ماه جاری میلادی تاسیس کرد که به افرادی که شاید بخواهند این دولتشهر را ترک کنند، کمک می‌کند.

به بسیاری از مقام‌های تایوانی در کنسولگری دوفاکتوی هنگ کنگ که ویزای آنها قرار است تمدید شود، گفته شده که باید این سند را امضا کنند.

یکی از مقام‌های آگاه گفت: این اقدام، غیرمنتظره و به معنای یک مانع غیرضرور سیاسی بر روابط هنگ کنگ و تایپه است. آنها ویزای ما را صادر نمی‌کنند اگر که ما این سند را امضا نکنیم. این واقعا برای ما مشکل ایجاد می‌کند. ما به بهترین شکل ممکن از موضع خود دفاع می‌کنیم. نمایندگان ما در هنگ کنگ از موضع خود دفاع می‌کنند.

شورای امور سیاست گذاری‌های چین در تایوان نیز به هنگ کنگ تاکید کرده تا برای حفظ تبادل‌های عادی بین هنگ کنگ و تایوان به توافق نظر موجود برگردد و ادامه داد: هنگ کنگ باید از توافق‌های دو طرفه برای تضمین این مساله پیروی کند که دفتر تایوان در هنگ کنگ از مداخله‌های سیاسی در امان است و آزادانه رفتار می‌کند و نباید موانع غیرضروری برای این توافق‌ها ایجاد شود.

تایوان ۱۵ کارمند خود را در کنسولگری دو فاکتو در این دولتشهر دارد. چین، تایوان را بخشی از چین واحد می‌داند و هرگز استفاده از زور را برای بازگرداندن آن رد نکرده است.

خطر تعلیق کار کریدور غلات همچنان پابرجاست
هم اکنون بخوانید

این منبع آگاه نگفت که به چه تعداد از کارمندان تایوانی گفته شده که باید این سند را امضا کنند اما اعلام کرد که کائو مینگ تسون، سرپرست کنسولگری دو فاکتو اواخر روز پنجشنبه به تایوان برگشت پس از آنکه از امضای این سند برای تمدید ویزایش اجتناب کرد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + هشت =

دکمه بازگشت به بالا