درخواست استعفای منتجب نیا از حزب اعتماد ملی

عصر امروز الیاس حضرتی خبر از نامه ای داد که توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی از حصر و با هدف تشکیل شورای اجرایی حزب اعتماد ملی و محول کردن وظایف دبیرکل به این شورا به دستش رسیده بود و کروبی در آن ۱۱ نفر را به عنوان […]

به گزارش اعتماد نو، عصر امروز الیاس حضرتی خبر از نامه ای داد که توسط حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی از حصر و با هدف تشکیل شورای اجرایی حزب اعتماد ملی و محول کردن وظایف دبیرکل به این شورا به دستش رسیده بود و کروبی در آن ۱۱ نفر را به عنوان اعضای این شورا تعیین کرده است:
۱. آقای مهندس سیدرضا‌ نورززاده
۲. دکتر محمدجواد حق‌شناس
۳. حجت‌الاسلام والمسلین ابوالفضل شکوری
۴. دکتر اسماعیل گرامی‌مقدم
۵. حجت‌الاسلام والمسلمین رحمت‌اله بیگدلی
۶. آقای اسماعیل دوستی
۷. سرکار خانم اعظم سقطی
۸. آقاي رئوف قادری
۹. دکتر محمود رئوفی‌
۱۰. دکتر مهدی‌ رسولی‌پناه‌
۱۱. آقای حمیدرضا‌ کارگر‌‌ بیده

خود الیاس حضرتی نیز به عنوان مسئول تشکیل و مدیر این شورا تعیین شده است و از زحمات حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا قائم مقام حزب اعتماد ملی تشکر شده است. البته در این نامه ذکر شده است که تصمیمات کلان حزبی باید به اطلاع شخص دبیرکل برسد.

اندکی نگذشت که این نامه با حذف برخی از این اسامی رسانه ای شد. پیگیری های پایگاه خبری اعتماد ملی نشان داد که حتی در مورد اسامی این لیست میان خانواده حجت الاسلام مهدی کروبی اختلاف است. حسین کروبی لیست ۹ نفره و همسر آقای کروبی لیست ۱۱ نفره را قبول دارد.

در این بین تنش در میان اعضای حزب اعتماد ملی نیز تا آنجا بالا گرفته است که تعداد زیادی از اعضای حزب این تصمیم حجت الاسلام مهدی کروبی را ناشی از دریافت اطلاعات غلط در مورد حزب توسط برخی افراد دارای سوء نیت دانسته اند. تعدادی نیز اعلام کرده اند که در صورت عدم حضور حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا در قائم مقامی حزب، به صورت دست جمعی استعفا خواهند داد.

شواهد نشان می دهد که موضوع حصر به سمت حل شدن حرکت می کند
هم اکنون بخوانید

دقیقاً سال گذشته بود که بحث پروژه حذف تدریجی حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی از دبیرکلی حزب اعتماد ملی توسط برخی اعضای اصلی این حزب بالا گرفت تا آنجا که خبر استعفای کروبی از دبیرکلی، روی خروجی رسانه ها رفت. پروژه ای که با هوشیاری اکثریت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی خنثی شد. اما طراحان این پروژه وقتی دیدند قائم مقام حزب اعتماد ملی اعتماد نو به نقل از برنامه ریزی های آنها را نقش بر آب می کند، بیکار ننشستند و درصدد حذف خود او برآمدند. تا آنجا که بدون اطلاع خودش، چندین بار خبر استعفای او را به اعضای شورای مرکزی دادند و جلساتی را برگزار کردند تا منتجب نیا را عزل کنند که البته در آن هم موفق نبودند. آن چند نفر در مرحله بعدی تصمیم گرفتند تا با سنگ اندازی در برابر تصمیمات منتجب نیا به عنوان قائم مقام حزب اعتماد ملی اصطلاحاً او را تحت فشار بگذارند و این سنگ اندازی ها حتی تا تشکیل دفتر موازی حزب هم پیش رفت. همزمان تعدادی نیز سعی می کردند تا با رساندن خبرهای نادرست به خانواده حجت الاسلام کروبی و در نتیجه شخص او، مقدمات برکناری منتجب نیا را فراهم آورند. افزایش فشارها بر حجت الاسلام منتجب نیا نهایتاً او را مجبور به تنظیم استعفانامه ای در تاریخ ۱۳۹۶/۱۰/۴ و خطاب به دبیرکل حزب اعتماد ملی کرد. استعفانامه ای که جواب آن توسط مهدی کروبی، نامه ای بود که امروز منتشر شد.

اما حجت الاسلام و المسلمین رسول منتجب نیا که همچنان معنای نامه امروز حجت الاسلام مهدی کروبی را به عنوان پذیرش استعفا و رفع تکلیف از خود نمی بیند، مجدداً امشب نامه ای را خطاب به کروبی منتشر کرد.

در اعتماد ملی هیچ وقت شاهد تبعیض جنسیتی نبودیم
هم اکنون بخوانید

به گزارش اعتماد ملی، متن این نامه به شرح ذیل است:

«بسمه تعالى
حضرت حجت الاسلام والمسلمين آقاى كرّوبى دبير كل محترم حزب اعتماد ملى
با سلام و احترام، ضمن تشكر از حسن اعتماد جنابعالى و حمايت همه جانبه از اينجانب در دوازده سال عمر حزب اعتماد ملى و تقدير از تصميم به حضور بيشتر شما در نظارت بر امور جارى اين تشكيلات فراگير، از آن برادر بزرگوار بار ديگر مصرّاً درخواست مى كنم استعفاى مورّخ ٩٦/١٠/٤ اينجانب را از قائم مقامى دبير كل و عضويت در حزب بپذيريد.

به دوستان عزيزم در حزب اعتماد ملى اطمينان مى دهم تا آخر عمر بر اعتقاد و ايمان به خطّ نورانى امام راحل ( ره ) و ضرورت تحزّب در كشور و مخالفت با فردگرايى و شخصيت محورى و روش هاى پوپوليستى در عرصه فعاليت سياسى باقى خواهم ماند.

رسول منتجب نیا»

برخی از تحلیلگران سیاسی بقای حزب اعتماد ملی را پس از حصر دبیرکل آن، قائم بر تلاش های حجت الاسلام منتجب نیا می دانند. عده ای دیگر نیز معتقدند که برای پیشرفت حزب باید از کروبی عبور کرد. حال باید منتظر ماند و دید که آیا پروژه حذف اعتماد ملی از طریق حذف تدریجی قائم مقام و دبیرکل حزب نتیجه خواهد داد یا خیر؟! آخرین بار در سال گذشته اکثریت شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به استعفای حجت الاسلام و المسلمین مهدی کروبی و زمزمه های استعفای رسول منتجب نیا قاطعانه نه گفتند.

منبع: اعتماد ملی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − 4 =

دکمه بازگشت به بالا