ترکیه سامانه‌های کورکوت را در پایگاه هوایی الوطیه لیبی مستقر کرد

به گزارش ایسنا، این پایگاه خبری بلژیکی گزارش داد که نیروهای ترکیه در لیبی سامانه پدافند هوایی خودکار «کورکوت» را در پایگاه هوایی «الوطیه» لیبی مستقر کردند.

طبق گزارش این پایگاه نظامی بلژیکی، سامانه «کورکوت» یکی از سامانه‌های پدافند خودکار کوتاه‌برد و جزو صنایع نظامی ترکیه ساخته شده توسط دو شرکت‌های “Aselsan” و “FNSS” است.

این پایگاه همچنین اعلام کرد، از این سامانه در ماه مه ۲۰۱۳ در نمایشگاه دفاعی در استانبول رونمایی شد و این سامانه دفاع هوایی-زمینی کوتاه‌برد قادر به از بین بردن هرگونه تهدیدات هوایی جدید حداکثر تا ۴ کیلومتر است. این سامانه دفاعی با استفاده از رادار جستجوی سه بعدی، اهداف را شناسایی و آن را تعقیب می‌کند و ماموریت آن ردیابی اهداف از طریق رادار و قدرت شلیک با دو توپخانه با کالیبر ۳۵ میلی‌متر است و رادار سه بعدی می‌تواند هدف را در مسافت حداکثر ۷۰ کیلومتر شناسایی کند.

از سوی دیگر، بخش رسانه‌ای وابسته به «ارتش ملی لیبی» در صفحه کاربری خود در فیسبوک اعلام کرد، یگان‌های رصد و نظارت نیروهای «ارتش ملی لیبی»، در جریان آماده‌سازی خود در داخل شهر مصراته، فعالیت تعداد زیادی از اعضای گروه تروریستی داعش را رصد کردند که به محل استقرار مزدوران سوری وابسته به ترکیه منتقل می‌شدند.

انتهای پیام

منابع: گفت‌وگو میان افغان‌ها ۱۶ اوت آغاز می‌شود
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + چهارده =

دکمه بازگشت به بالا