تدوین سیاست‌های جدید طرح شهاب / افزایش مدارس مجری این طرح

حمید رحمانی در گفت‌وگو با ایسنا، در ارزیابی میزان موفقیت طرح شهاب که با هدف شناسایی و هدایت هوش و استعدادهای برتر دانش آموزی از سال ۹۳ به اجرا درآمده است اظهار کرد: ما اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریز و سیاست گذار طرح شهاب هستیم و مجری آن در دوره ابتدایی، معاونت آموزش ابتدایی و در دوره متوسطه اداره کل مشاوره و معاونت آموزش متوسطه است. آنها موظف هستند اعتماد نو به نقل از برنامه‌ شهاب را که در مرکز سمپاد و شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مصوب شده اجرا کنند.

وی افزود: به عنوان مرکز سمپاد، نظارت بر اجرا داریم اما اجرا دست ما نیست. در واقع نه مشاور و نه معلم ابتدایی و دبیرستان دست ما نیست.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و باشگاه دانش پژوهان جوان با اشاره به موانع اجرای طرح شهاب گفت: فاصله زیادی میان اعتماد نو به نقل از برنامه‌های تدوین شده و آنچه در کلاس اجرا می‌شود وجود دارد و بخشی از آن هم طبیعی است. محدودیت منابع مالی، آموزش معلمان، تراکم و تعداد بالای دانش آموزان ابتدایی از جمله موانع اجرای بهینه طرح شهاب هستند.

رحمانی ادامه داد: اخیرا این موضوع را در شورای راهبردی بنیاد ملی نخبگان مطرح کردیم و قرار بر این شده است که سیاست‌های جدید طرح شهاب به منظور اجرای بهینه و با توجه به نحوه اجرای کنونی‌ تدوین شود تا به اهداف مدنظر نزدیک‌تر شویم و فاصله میان اعتماد نو به نقل از برنامه و اجرا کم شود.

وی با بیان اینکه شمار مدارس تحت پوشش طرح شهاب رو به گسترش است اظهار کرد: امسال ۸۸ هزار مدرسه درگیر طرح شهاب هستند و امیدواریم ثمره اولین خروجی‌های طرح شهاب که از سال ۹۳ به آن وارد شده و امسال به پایه نهم می‌رسند را ببینیم.

آغاز ثبت‌نام مجدد ثبت‌نام کارشناسی ارشد ۱۴۰۰
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − 3 =

دکمه بازگشت به بالا