آنفلوآنزا در شاهرود و میامی قربانی نداشت/جلوگیری از ارجاع ماهانه ۱۰۰بیمار قلبی با ایجاد یک مرکز

دکتر چمن در آئین افتتاح پروژه های بهداشتی و درمانی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود که با حضور وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برگزار شد به ارتقاء شاخص‌های سلامت در شاهرود و میامی پرداخت و اظهار کرد: سرعت رشد شاهرود در شاخص‌های مختلف و بویژه سیمای سلامت ، بالاتر از متوسط کشور است.

وی با اشاره به وجود زیرساخت‌های مناسب سلامت در شرق استان سمنان افزود: امید به زندگی جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ،  ۷۸ سال است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود با ابراز خرسندی از افتتاح اورژانس شاهرود گفت: اورژانس بزرگ یکی از بزرگترین مراکز اورژانس بیمارستانی کشور است.

وی با اشاره به قدمت دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خاطرنشان کرد: پیشینه بهداشت و درمان این مجموعه به ۵۰ سال قبل باز می‌گردد و در ۱۱ سال قبل این مجموعه به دانشگاه علوم پزشکی تبدیل شد.

دکتر چمن با بیان اینکه ۸۰۰ تخت بیمارستانی فعال در بخش دولتی در شاهرود وجود دارد ادامه داد: ۲۰۰۰ دانشجوی علوم پزشکی در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود در ۴ دانشکده مشغول به تحصیل هستند.

وی با اشاره به لزوم ارتقا نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه گفت: نسبت دانشجو به استاد در دانشگاه علوم پزشکی شاهرود ۱۴ می باشد که با توجه به نسبت ۱۱ کشور، درخواست مساعدت در جبران این مهم را داریم.

وی با بیان اینکه نسبت  خانه بهداشت به روستائیان در سطح شهرستان ۹۵۰ نفر است افزود: ۲۸ مرکز بهداشتی و درمانی در سطح شهرستانهای شاهرود و میامی فعالیت دارند.

وی ادامه داد: با راه اندازی مرکز آنژیو گرافی و آنژیو پلاسی شاهرود به‌طور متوسط در هر ماه از ارجاع تقریبا ۱۰۰ بیمار قلبی  به استان‌های دیگر کشور جلوگیری شده است

تصمیم ستاد کرونا برای حضوری شدن آموزش‌ها/ مدارس تمام مناطق بجز مناطق قرمز باید باز باشد
هم اکنون بخوانید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تصریح کرد: ۷۰ پروژه بزرگ و کوچک بهداشتی و درمانی در منطقه شرق استان در حال ساخت و بهره برداری است.
به گزارش ایسنا مرکز درمان ناباروی و نازایی بهار شاهرود با زیر بنای ۹۶۵ متر مربع  و با هزینه ای بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان راه اندازی شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

17 − 8 =

دکمه بازگشت به بالا