ظریف: سیاست های حجاب و فیلترینگ به نتیجه نرسیده است

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری با اشاره به نظرات برخی نمایندگان مجلس در خصوص خروج وی از دولت، گفت: «بعید می‌دانم که آنچه چند نفر در مجلس در مورد بنده یا مسائل دیگر می‌گویند، نظر کل اصولگرایان کشور باشد.»

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی اعتماد نو، محمدجواد ظریف در یک نشست آنلاین در شبکه اجتماعی «کلاب‌هاوس»، به بررسی تجارب خود در دولت چهاردهم پرداخت و خاطرنشان کرد: «علاقه زیادی به ورود به دولت نداشتم، اما به دلیل وضعیت سرمایه اجتماعی دولت و اصرار دوستان به این تصمیم رسیدم.» وی با بیان تاریخچه معاونت راهبردی، از فراز و فرودهای آن در دولت‌های مختلف سخن گفت و یادآور شد که این معاونت در دوره‌های گذشته با چالش‌هایی مواجه بوده است.

ظریف تأکید کرد که در این دوره، وظایفی جدید به مرکز تحقیقات استراتژیک ریاست‌جمهوری اضافه شده و هدف این مرکز، ایجاد ارتباط بین جامعه مدنی و دولت است. وی افزود: «در معاونت راهبردی هیچ منفعت صنفی نداریم و هدف ما فقط حل مشکلات کشور است. برخی از این مشکلات به حوزه سیاست خارجی مربوط می‌شود. توازن فراگیر یکی از نکات کلیدی است که باید به آن توجه کنیم.»

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری همچنین به انتقاد از برخی سیاست‌های گذشته اشاره کرد و گفت: «ما خودمان را درگیر موضوعات روزمره سیاست خارجی نمی‌کنیم و در عوض روی پروژه‌ای به نام «ایران آینده» تمرکز داریم تا بتوانیم چالش‌ها و فرصت‌های پیش‌رو را شناسایی کنیم.»

ظریف در خصوص موضوعات اجتماعی و چالش‌های فرهنگی به ویژه فیلترینگ، تصریح کرد: «ما جامعه‌ای متکثر داریم و یک طرف نمی‌تواند نظرش را تحمیل کند. سیاست‌هایی مانند حجاب و فیلترینگ به نتایج مطلوبی نرسیده است، و این نشان می‌دهد که نیاز به شنیدن نظرات مختلف داریم. ما باید به مطالبات مردم توجه کنیم و یاد بگیریم که با هم زندگی کنیم.»

ظریف: برخی خیال می‌کردند با شیون‌کردن نظام ساقط می‌شود
هم اکنون بخوانید

وی در ادامه بر اهمیت وفاق بین حاکمیت و مردم تأکید کرد و گفت: «حاکمیت باید به این نکته توجه داشته باشد که نباید بهانه به دست دیگران بدهد. ما به عنوان یک دولت توسعه‌گرا، به دنبال بهبود شرایط اقتصادی و اجتماعی کشور هستیم.»

ظریف با تأکید بر اهمیت روابط خارجی و سیاست همسایگی، افزود: «باید از فرصت‌ها استفاده کنیم و به سمت یک سیاست همسایگی مبتنی بر فراگیری حرکت کنیم. در این راستا، سفرهای رئیس‌جمهور به کشورهایی مانند روسیه و شرکت در اجلاس‌های بین‌المللی باید به عنوان فرصتی برای تقویت روابط مورد توجه قرار گیرد.»

معاون راهبردی رئیس‌جمهوری در پایان، با بیان اینکه بدترین ضربه به اقتصاد ایران، تزریق ناامیدی است، ابراز امیدواری کرد که با تغییر پارادایم، شرایط ایران در آینده بهبود یابد و تأکید کرد: «امید به آینده می‌تواند به اقتصاد کمک کند و ما باید از تجربیات گذشته بهره بگیریم تا به سمت اصلاحات پایدار حرکت کنیم.»

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

7 − چهار =

دکمه بازگشت به بالا