حمله راکتی سرایا القدس به خودروهای نظامیان صهیونیست در شمال غزه

«سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین امروز (چهارشنبه) از هدف قرار دادن ۲ خودروی نظامی متعلق به اشغالگران صهیونیست در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه خبر داد.

به گزارش اعتماد نو به نقل از ایسنا، «سرایا القدس» شاخه نظامی جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگان آن ۲ دستگاه خودروی نظامی متعلق به رژیم صهیونیستی را با راکت از نوع «تاندوم» در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوارغزه هدف قرار دادند.

پیشتر گردان‌های شهید «عزالدین القسام» شاخه نظامی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲ دستگاه بولدوزر نظامی ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره «تاندوم» و راکت «یاسین ۱۰۵» و بمب «شواظ» در منطقه «الفالوجا» در غرب اردوگاه «جبالیا» واقع در شمال نوار غزه منهدم کرده است.

اخیرا «فیلیپ لازارینی» کمیسر کل آژانس امدادرسانی و کاریابی سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی (آنروا) در توصیف شرایط وحشتناکی که کارکنان آنروا در شمال منطقه تحت محاصره کار می‌کنند، در پستی در ایکس نوشت: بوی مرگ همه جا پیچیده، زیرا اجساد روی جاده‌ها یا زیر آوار مانده‌اند. در شمال غزه، مردم فقط منتظر مرگ هستند. آنها احساس مهجوریت، ناامیدی و تنهایی می‌کنند. آنها ساعت به ساعت زندگی می‌کنند و در هر ثانیه منتظر مرگ هستند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه در سیصد و هشتاد و سومین روز، به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۱۹ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

بیش از ۱۱ هزار کودک در غزه شهید شده‌اند
هم اکنون بخوانید

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × چهار =

دکمه بازگشت به بالا