عواقب فاجعه‌باری ارتش اوکراین را تهدید می‌کند

یک ژنرال آمریکایی تاکید کرد که در صورت عدم تامین تسلیحات پیشرفته مورد نیاز اوکراین عواقب ناگواری در انتظار این نیروها خواهد بود.


به گزارش ایلنا به نقل از وال استریت ژورنال، «مارک کیمیت»، ژنرال آمریکایی اعلام کرد که کاهش عرضه سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته به اوکراین، نیروهای این کشور را به عواقب ناگواری تهدید می‌کند.


وی توضیح داد که وجود هویتزرهای ۱۰۵ میلی‌متری و مهمات توپخانه‌ای از تراز کوچکتر در یکی از آخرین بسته‌های کمکی به اوکراین نشان‌دهنده مشکلات مربوط به ذخایر سلاح‌های پیشرفته ناتو است.


این ژنرال افزود: «آخرین سری سیتم‌های ارائه شده به اوکراین قدیمی‌تر از تسلیحاتی است که تاکنون تحویل داده شده‌اند. این می‌تواند نشانه‌ای باشد بر اینکه میزان مصرف در میدان جنگ از سطح تولید فراتر رفته است تا جایی که ذخایر مازاد عرضه شده به اوکراین تقریبا تمام شده است. در این صورت، ناتو باید با کمبود موجودی یا کاهش شدید سیستم‌های تسلیحاتی پیشرفته مقابله کند».


وی گفت که با تشدید مشکل، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهوری اوکراین باید به آغاز مذاکرات صلح با روسیه فکر کند.


کیمیت ادامه داد: «زلنسکی باید بپذیرد که کاهش کمک‌ها برای ارتش او نه تنها از نظر میدانی فاجعه‌بار خواهد بود بلکه این پیام را به آن‌ها ارسال می‌کند که حمایت‌های خارجی کاهش یافته است».


وی گفت: «شروع یک توافق دیپلماتیک ناراحت‌کننده خواهد بود و شاید به عنوان شکست تلقی شود، اما با توجه به اینکه شانس خروج از باتلاق کنونی کم است، شاید بهتر باشد که همین حالا مذاکره کنیم و آن را به بعد موکول نکنیم». 

پامپئو در بلاروس به دنبال ارتقای روابط و مقابله با چین و روسیه
هم اکنون بخوانید


 


 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 5 =

دکمه بازگشت به بالا