خط مقدم آموزش و پرورش معلم و مدرسه است

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه موضوع اول و خط مقدم آموزش و پرورش، مدرسه و معلم است، تاکید کرد: همان طور که در دوران دفاع مقدس هر امکانی که در جبهه وجود داشت برای پشت خاکریزها و در خط مقدم جبهه بود، خط مقدم وزارت آموزش و پرورش هم مدرسه و معلم است.


به‌گزارش ایلنا، محمدباقر قالیباف در دیدار با جمعی از معلمان و فرهنگیان کشور، ضمن گرامیداشت هفته معلم و یاد شهید مطهری، گفت: هیچ سرمایه‌ای برای مردم در کشور و همچنین معلمان ارزشمندتر از این نیست که ما مسئولان و مدیران هرکجا که هستیم هیچگاه معلم را فراموش نکنیم.


وی با بیان اینکه در هر بخشی هر کمکی که از ما برآید در خدمت معلمان هستیم، اظهار داشت: حال این کمک می‌خواهد از بعد حقوق، امکانات، تسهیلات و رفاهیات برای معلم باشد یا به روز شدن تجهیزات و وسایل آموزشی و کمک آموزشی.


رئیس مجلس ادامه داد: زمانی که صحبت از مهارت ‌آموزی می‌کنیم، دانش‌آموزان تنها نباید محفوظاتشان را تقویت کنند بلکه ظرفیت نیروی کار ماهر آینده را نیز باید درست کنیم.


قالیباف با بیان اینکه وقتی به زندگی خودم و دوستانم نگاه می‌کنم واقعاً نقش بی‌نظیر معلمان در زندگی خود را احساس می‌کنم، تصریح کرد: باید به آن دانش‌آموز یکی از شهرهای محروم سیستان و بلوچستان که توسط گروه جهادی تربیت شده افتخار کنیم که در کنکور رتبه دو الی سه رقمی کسب کرد و در حالی که می‌توانست بهترین دانشگاه را در تهران انتخاب کنند اما رشته معلمی را در دانشگاه فرهنگیان انتخاب کرد و معتقد است هیچ افتخاری برای او بالاتر از این نیست که مجدداً در مناطق محروم به آموزش بپردازد.

قالیباف: کمتر از نیم درصد مردم مشمول قانون مالیات بر سوداگری می‌شوند
هم اکنون بخوانید


وی با بیان اینکه برای یک اقتصاد، فرهنگ، اجتماع و محیط زیست و امنیت درست باید به چهار «میم» یعنی «منزل، مدرسه، مسجد و محله» توجه کنیم، خاطرنشان کرد: هر کدام از این چهار مورد تأثیرگذار در زندگی افراد، شکل‌گیری خانواده‌ها و جامعه‌سازی است به همین دلیل معلمان بی‌نظیرترین و موثرترین رهبران تربیت جامعه هستند که در تمامی این موارد می‌توانند نقش داشته باشند.


رئیس قوه مقننه در این نشست به موضوع رتبه‌بندی معلمان نیز اشاره کرد و ابراز داشت: در رابطه با موضوع رتبه‌بندی معلمان، گاهی اعتراض می‌شد که چرا بررسی این طرح به تأخیر می‌افتد اما بنده معتقد بودم بنا نیست کار ناقصی انجام دهیم.


قالیباف افزود: ما در جایی نشستیم که مکلفیم قانونی را تصویب کنیم که وقتی به مرحله اجرا رسید، مستحکم بوده، اعتبار آن پیش‌بینی شده و امکان اجرایی شدن داشته باشد.


وی با بیان اینکه از روزی که توفیق خدمت در مجلس را پیدا کردم برای ارتقای نقش معلم تمام تلاش خودم را انجام دادم، عنوان کرد: البته همکاران ما در کمیسیون آموزش بیش از بنده تلاش کردند. در صحن علنی به حدی نمایندگان نسبت به موضوع معلمان علاقه‌مند بودند که هنگام رأی‌گیری بیش از ۹۳.۵ درصد نمایندگان به طرح رتبه‌بندی معلمان رأی مثبت دادند و این حاکی از اهمیت این موضوع در دیدگاه نمایندگان است لذا مطمئن باشید دغدغه شما معلمان را همکاران من در مجلس با جدیت پیگیری می‌کنند.


رئیس مجلس با تاکید بر این که اگر در کشور توانستیم کاری کنیم که معلم منزلت و جایگاه خودش را پیدا کند، گام مؤثری در جامعه برداشته‌ایم، یادآور شد: ما ادعا نداریم که طرح رتبه‌بندی معلمان تمام مشکلات معلمان را حل خواهد کرد بلکه این نقطه آغاز کاری بوده که شروع شده و باید تلاش کنیم که به خوبی اجرا شود و در ادامه مجلس به درستی این طرح را تکمیل کند.

تشریح جلسه تلگرامی فراکسیون نمایندگان ولایی و اطلاعات سپاه
هم اکنون بخوانید


قالیباف با تاکید بر اینکه قبل و بعد از رأی اعتماد مجلس به وزیر آموزش و پرورش، به ایشان گفتم آموزش و پرورش در حوزه مدیریت در سطوح مختلف آسیب‌دیده است، بیان کرد: ما در ۱۶ سال گذشته یعنی در چهار دولت گذشته به دلایل مختلف شاهد بودیم، هر دو سال وزیر این وزارتخانه تغییر می‌کند که هیچ آسیبی برای آموزش و پرورش بالاتر از این نیست.


وی با انتقاد از سبک مدیریت‌هایی که افراد کاردان و خلاق را از مسیر خارج می‌کنند، گفت: بنده به عنوان یک خدمتگزار که بیش از ۴۰ سال سابقه اجرایی دارم، عرض می‌کنم که کشور ظرفیت مادی و مالی کافی و نیروهای قابل، خلاق، محکم و با سواد در اختیار دارد اما مدیریت ما مسئولان به گونه‌ای است که افراد کاردان به هر دلیلی از مسیر خارج شده و افرادی که آن ظرفیت ها را ندارند در مسیر قرار می گیرند؛ ما امروز باید این چالش را حل کنیم.


رئیس مجلس با اشاره به مشکلات اقتصادی که در کشور وجود دارد به معضل خودروسازی در کشور پرداخت و ابراز داشت: اگر هر کدام از ما مدیران به درستی مجموعه‌مان را مدیریت می‌کردیم، شاهد این اتفاق نبودیم که با پول بیت‌المال و انفال جامعه، خودرو تولید شود و سپس به صورت قرعه‌کشی که از منظر اقتصادی، مدیریتی و فرهنگی و نیز عدالت، هیچ منطقی ندارد عرضه شود که با هر شاخصی آن را بررسی کنیم کاری عبث است.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا