معرفی موسیقی سنتی ایرانی و حافظ خوانی فارسی‌آموزان ژاپنی

به گزارش ایسنا، رایزنی فرهنگی سفارت ایران در ژاپن در سه سال گذشته و همزمان با شب یلدا یکی از مهمترین آداب، رسوم و آئین‌های سنتی و باستانی ایران، ویژه اعتماد نو به نقل از برنامه شبی با ایرانیان را را با حضور فرهنگ دوستان و علاقه‌مندان ژاپنی و ایرانی به صورت حضوری به همراه اجرای موسیقی سنتی برگزار می‌کرد.

در همین راستا و به دلیل شیوع کرونا که امکان اجرای حضوری این اعتماد نو به نقل از برنامه وجود ندارد، رایزنی فرهنگی در ادامه برگزاری سلسله نشست های تخصصی و کارگاه های آموزشی در فضای مجازی، سمینار مجازی معرفی”موسیقی سنتی ایرانی” برپا می شود.

در این اعتماد نو به نقل از برنامه کازونه ایواساکی هنرمند برجسته و علاقه مند ژاپنی که به موسیقی سنتی ایرانی تسلط دارد به ارائه سخنرانی و توضیحای در این زمینه خواهد پرداخت و سپس به اجرای سنتور به صورت زنده می پردازد.

در بخش دیگری از این اعتماد نو به نقل از برنامه نیز دو نفر از فارسی آموزان ژاپنی رایزنی فرهنگی و نماینده بنیاد سعدی در این کشور به حافظ خوانی پرداخته و به زبان ژاپنی در خصوص معانی ابیات مورد نظر توضیحاتی را ارائه می کنند.

این اعتماد نو به نقل از برنامه روز شنبه ۲۹ آذر ماه ۱۳۹۹ (۱۹ دسامبر ۲۰۲۰ ) از ساعت  ۱۷ تا ۱۸:۴۵به وقت توکیو (۱۱:۳۰ به وقت ایران) در نرم‌افزار زوم برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

روزی که کافی با یک «جیب‌بر» همراه شد
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

12 − پنج =

دکمه بازگشت به بالا