سیدجواد حسینی در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان که در کانون سهروردی زنجان برگزار شد، اظهار کرد: جامعه سالم، جامعه دوستدار معلول، کتاب و کودک است. در آموزش و پرورش باید نگاه انسانمحور داشت و در دورههای مختلف توسعه بر پایههای مختلف بوده ولی امروز توسعه به سوی انسانمحور است.
این مسئول ادامه داد: در کشورهای توسعه یافته بیش از ۶۰ درصد توسعه بر محور انسان بوده، این رقم در ایران ۳۰ درصد است. نظام آموزش و پرورش مسئولیت تربیت منابع انسانی را بر عهده دارد و نیروی انسانی به تنهایی ثروت محسوب نمیشود و کار آموزش و پرورش، تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی است.
وی با اشاره به طرح سنجش، افزود: طرح سنجش از سال ۱۳۷۱ با سنجش تنها ۱.۵ درصد دانشآموزان آغاز شد و این آمار در سالجاری به بالای ۹۸ درصد در دانشآموزان بدو ورود و ۵۰ درصد دانشآموزان پیشدبستانی رسیده است.
حسینی در رابطه با آموزش دانشآموزان استثنائی، تصریح کرد: آموزشها متناسب با ظرفیت خود دانشآموز و با نیاز ویژه ارائه میشود و اعتقاد داریم هر دانشآموز باید با توجه به توان خود، آموزشها را دریافت کند.
رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنائی با بیان اینکه در هر استان یک مدرسه مناسبسازی شده و به عنوان الگو احداث میشود، اظهار کرد: برای انجام مناسبسازی کامل، ۶۰ کتاب نیز تهیه و تدوین خواهد شد. همچنین در حال حاضر نهضت زبان اشاره در کشور آغاز شده و باید زمینه فعالیت معلولان نیز به وجود بیاید.
وی با بیان اینکه سه چیز در بحث آموزش مهم است، یادآور شد: میادین ورزشی، اردوگاهها و کارگاههای مهارتی محلی برای تربیت همه دانشآموزان است و آموزش و پرورش سخت، نتیجه کنکورمحوری و پایین بودن آموزشهای ورزشی است.
معاون وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در زنجان پنج مدرسه با کلاسهای موضوعی ورزشی احداث میشود.
انتهای پیام