آموزش رفتاری، رکن اساسی پیشرفت و تحول است

به گزارش ایسنا سردار محمد شرفی با اشاره به شاخصه‌های اساسی طرح تحول کلانتری و پاسگاه‌ها، یکی از مهم‌ترین معیارهای شایستگی یگان انتظامی و کارکنان آن را برخورداری از وضعیت ظاهری مناسب از جمله رعایت سیمای صالحان و آراستگی لباس و رعایت ادب و خوش‌رویی دانست و اظهارکرد: چنین شاخصه‌هایی در مواجهه درست و دلچسب مأموران کلانتری‌ها با مردم، نقشی بی‌بدیل ایفا می‌کند.

وی افزود: به همین دلیل مجموعه پلیس پیشگیری ناجا اجرای دقیق موضوعات مطرح شده را در دستور کار و در فهرست آموزش‌های دارای اولویت ناجا قرار داده و تاکنون با جدیت تمام شرکت کارکنان را در کلاس‌های استانداردسازی و تعالی رفتار پیگیری کرده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: برخورداری کلانتری و پاسگاه‌ها از مأموران در بخش انتظامات که ضمن رعایت منش انتظامی از وضعیت ظاهری مناسب بهره‌مند هستند و ادب و خوشرویی را رعایت می‌کنند از نشانه‌های پلیس تراز اسلامی است و در دوره‌های آموزشی نیز مورد تاکید بوده است.

سردار شرفی در ادامه گفت: آرمان نیروی انتظامی این است که پرسنل تمام توان خود را به کار گیرند تا هموطنان از بدو ورود خود به کلانتری‌ها نشانه‌های شعار «یار مهربان و مقتدر» را به روشنی درک کنند.

وی ادامه داد: از دیگر موارد مهم که در دوره‌های تعالی رفتار به آن تاکید شده است، آموزش مسئولان و کارکنان کلانتری‌ها برای ثبت کامل و دقیق مشخصات و کد ملی مراجعه‌کنندگان به این یگان‌های انتظامی است که در سامانه‌های الکترونیک رخدادهای انتظامی و دفاتر پیش‌بینی شده و اهمیت این موضوع از این جهت است که با ثبت دقیق این اطلاعات امکان پیگیری دقیق حقوق شهروندی و کیفیت خدمات ارائه شده و تکمیل پرونده آنان فراهم خواهد شد.

حضور ۴۰۰ دانشجو بین المللی در دوره آموزشی_فرهنگی سازمان امور دانشجویان
هم اکنون بخوانید

رئیس پلیس پیشگیری ناجا به آموزش نحوه دقیق بازرسی از منازل اشاره و خاطرنشان کرد: این مسئله یکی از موارد مهم در امور انتظامی است که از نظر رعایت حقوق شهروندی بسیار حساس است و نیاز به رعایت دقیق نکات آموزشی دارد و به همین دلیل دوره متناسب با شرایط، ضوابط، قوانین و مهارت‌های مربوط به این امر با دقت کامل تدوین و برای ماموران این حوزه ارائه شده است.

شرفی ادامه داد: متصدیان تحت نظرگاه کلانتری‌ها نیز در طول دوره‌های آموزشی به این مهارت دست خواهند یافت که چگونه با متهمان برخورد کنند و این آموزش‌ها شامل نوع و شیوه رفتار با افراد از لحظه ورود آنان به کلانتری و ماندگاری آنان در تحت‌ نظرگاه‌ها (در صورت لزوم)، مدت زمانی که در این مکان اقامت داشته و … خواهد بود. بدیهی است که این فرآیند با ثبت دقیق رخدادها و جزئیات همراه و متضمن رعایت حقوق شهروندی و پیشگیری مؤثر از بروز مشکلات احتمالی در تحت‌نظرگاه‌هاست.

وی در ادامه به اعتماد نو به نقل از برنامه‌های این پلیس برای ارتقای سطح مهارت کارکنان مامور در گشت‌های انتظامی نیز اشاره کرد و گفت: در دوره‌های تدوین شده برای همکاران این بخش مهارت‌های بنیادین همانند تسلط بر اصول انتظامی، نقشه‌خوانی، اشراف بر حوزه استحفاظی، چهره‌زنی و مهارت‌های ارتباطی پیش‌بینی شده است تا عوامل گشت با دقت، سرعت و اشراف هرچه بیشتری برای افزایش احساس امنیت هموطنان در سطح شهرها حضور داشته باشند.

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا با اشاره به اینکه تمامی موارد یاد شده و بسیاری موضوعات اساسی دیگر نیز در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های آموزشی متعدد گردآوری و تدوین شده تا کارکنان را به‌طور کامل بر مطالب مسلط کند، تصریح کرد: مجموعه این تلاش‌ها با هدف تعالی رفتار کارکنان کلانتری و پاسگاه‌ها و ایجاد یک تحول ژرف در حوزه سرمایه انسانی یگان‌های انتظامی اعتماد نو به نقل از برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم با پیگیری این طرح‌ها، موفق به جلب رضایت هرچه بیشتر فرمانده معظم کل قوا و مردم باشیم.

قانون هوای پاک روی هوا
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + هشت =

دکمه بازگشت به بالا