تشکیل زنجیره ارزش برای کاهش قیمت گوشت گرم گوساله

به گزارش ایسنا به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، مرتضی رضایی گفت: با توجه به بهبود وضعیت تولید دام زنده در کشور ما درصدد هستیم با تشکیل زنجیره ارزش، گوشت گوساله گرم تولید داخل با قیمت و کیفیت مناسب به دست مردم برسد.

وی افزود: دامداری‌ها هم‌اکنون با انباشت گوساله‌های پروار شده آماده به بازار روبرو هستند که همین امر موجب شده قیمت هر کیلوگرم گوشت گوساله زنده به زیر ۳۰ هزار تومان برسد و بنابراین انتظار داریم مردم نیز این کاهش قیمت را در بازار حس کنند.

قیمت هر کیلوگرم لاشه گرم گوساله در بازار؛ ۸۰ هزار تومان

رضایی اظهار کرد: با توجه به کاهش قیمت گوشت گوساله زنده تولید داخل و ارزیابی‌های صورت گرفته، قیمت هر کیلوگرم لاشه گرم گوساله در بازار باید حدود ۸۰ هزار تومان باشد و هر قیمتی بالاتر از آن حباب قیمت است.

وی تصریح کرد: متاسفانه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، دامداران، اتحادیه‌ها و تامین‌کنندگان دام آنقدر از هم فاصله گرفته‌اند که دلال‌های مزاحم وارد عرصه شده و بر قیمت گوشت تاثیر گذاشته‌اند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی افزود: این در حالی است که تامین‌کنندگان دام کشور آماده‌اند گوشت گرم گوساله را به صورت لاشه با قیمت مناسب در اختیار فروشگاه‌های زنجیره‌ای و واحدهای قطعه‌بندی قرار دهند.

وی گفت: در راستای تعامل بیشتر و شکل‌گیری زنجیره گوشت گوساله تولید داخل، در آینده جلساتی با حضور واحدهای قطعه‌بندی و بسته‌بندی گوشت برگزار می‌کنیم.

رضایی امروز (چهارشنبه) در نشستی با حضور جمعی از نمایندگان فروشگاه‌های زنجیره‌ای، سازمان میادین میوه و تره‌بار، انجمن صنفی گاوداران ایران و شورای تامین‌کنندگان دام ایران سخن می‌گفت.

بلیت نوروزی گران نمی‌شود/ صدور مجوز بیش از ۹۰۰ پرواز نوروزی خارجی
هم اکنون بخوانید

در این نشست، رییس تامین‌کنندگان دام ایران اعلام آمادگی کرد که روزانه ۱۵۰ تا ۲۰۰ تن گوشت گرم گوساله به صورت لاشه را با قیمت مناسب در سطح تهران به طور مستقیم در اختیار بازار قرار دهد.

منصور پوریان گفت: ما آماده‌ایم در فاز دوم عرضه گوشت دام سبک را آغاز کنیم.

همچنین رییس هیات مدیره انجمن صنفی گاوداران ایران نیز اظهار کرد: به رغم آنکه قیمت هر کیلوگرم گوساله زنده تولید داخل از ۳۵ تا ۳۸ هزار تومان شب عید، اکنون به مرز ۳۰ هزار تومان رسیده، اما ما شاهد کاهش قیمت گوشت در بازار نبوده‌ایم.

احمد مقدسی افزود: واسطه‌های میان تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان مانع کاهش قیمت شده‌اند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × سه =

دکمه بازگشت به بالا