نیروهای بسیجی قوه قضاییه به اصلاح و کوتاه شدن فرایندها کمک کنند


نیروهای بسیجی قوه قضاییه به اصلاح و کوتاه شدن فرایندها کمک کنند

رئیس دستگاه قضا، رویکرد دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه تحول خواه را از فرصت‌های موجود دانست و با اشاره به افزایش امید و اعتماد در جامعه، اظهار داشت: دولت ما دولتی انقلابی است و می‌خواهد واقعاً برای مردم کار کند و کشور را از جنبه‌های مختلف ارتقاء ببخشد.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام محسنی اژه‌ای صبح امروز جمعه (پنجم آذر) در نشست با اعضای شورای فرماندهی و مسئولان مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با تبریک فرارسیدن هفته بسیج، فرهنگ بسیج را استقلال طلبی و عزت خواهی و ایستادگی در برابر مستکبران و زورگویان دانست و تأکید کرد: اگر فرهنگ بسیجی توسعه یابد، دست تطاول اجانب و بدخواهان از کشور و سر مردم کوتاه می‌شود.

رئیس قوه قضاییه با بیان این که بسیجی هم پیشرو، هم پیش رونده و هم پیش برنده است و در فرهنگ بسیجی توقف معنا ندارد، اظهار داشت: بسیجی خود را محصور در زمان و مکان نمی‌بیند و می‌خواهد تمدن ناب اسلامی را در همه دنیا توسعه دهد.

محسنی اژه‌ای با اشاره به حرکت بزرگ امام خمینی (ره) در ایجاد یک انقلاب جهانی در عصر حاضر، تصریح کرد: امام خمینی (ره) با همه وجود به میدان آمد و بدون داشتن منابع مالی و حزب و تشکیلات به معنای مصطلح آن توده مردم به خصوص کسانی که مورد ظلم و ستم قرار داشتند را به میدان آورد و مقابل شیطان بزرگ و دست پرورده اش ایستاد.

وی ادامه داد: خلف صالح حضرت امام هم امروز با همان عزم و اراده و با همان روحیه و بصیرت و با توکل به خدا در برابر مستکبران شرق و غرب ایستاده و بزرگ بسیجی مصلح عالم که همه منتظر او هستیم نیز می‌خواهد بساط ظلم و فساد را برچیند و دنیا را پر از عدل و داد کند.

رئیس دستگاه قضا جنگ امروز دشمن علیه نظام اسلامی و ملت ایران را جنگی تلفیقی توصیف کرد و گفت: دشمن بعد از شکست در جنگ نظامی به تحریم و تحریف امید بسته و تلاش می‌کند با فشار اقتصادی و عملیات روانی و دروغ پردازی و شبهه افکنی، مردم و جوانان را مأیوس کند.

محسنی اژه‌ای مقابله با توطئه‌های دشمن را نیازمند نگاه، اراده و روحیه بسیجی دانست و تأکید کرد: بسیج با اتکا و اتصال به خداوند کارهای بزرگ انجام می‌دهد.

رئیس قوه قضاییه خاطر نشان کرد: امروز ما در معرض تهدیدات قرار داریم، اما فرصت‌هایی هم داریم که بسیج می‌تواند تهدیدات را به فرصت تبدیل و از این فرصت‌ها به خوبی استفاده کند.

رئیس دستگاه قضا، رویکرد دولت مردمی و مجلس انقلابی و قوه قضاییه تحول خواه را از فرصت‌های موجود دانست و با اشاره به افزایش امید و اعتماد در جامعه، اظهار داشت: دولت ما دولتی انقلابی است و می‌خواهد واقعاً برای مردم کار کند و کشور را از جنبه‌های مختلف ارتقاء ببخشد.

محسنی اژه‌ای افزود: دولت ما بحمدالله همه همت خود را برای خیرخواهی گذاشته و اراده خدایی و انگیزه الهی برای خدمت به مردم دارد و از دشمن نمی‌هراسد و در راستای اجرای منویات امام و راهبر و، ولی خود با همه وجود به میدان آمده است و امیدواریم که انشاءالله هر روز پیروز و پیروزتر شود.

وی خاطر نشان کرد «مجلس هم امروز همین انگیزه را دارد و می‌خواهد انقلابی عمل کند» و ادامه داد: «در قوه قضاییه هم همکاران عزیز ما می‌خواهند اصلاح کنند و یک قوه قضاییه در تراز نظام اسلامی شکل بدهند که به دنبال اجرای بهتر عدالت و خدمت بهتر به مردم است».

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنانش به ذکر توصیه‌هایی به همکاران بسیجی دستگاه قضا پرداخت و پیشرو بودن را اولین ویژگی برای انجام مسئولیت و پیشبرد کارها دانست.

تشکر ظریف از پاکستان به خاطر تلاش هایش جهت رفع تحریم‌های آمریکا علیه ایران
هم اکنون بخوانید

محسنی اژه‌ای با بیان این که برای خدمت و انجام کار نباید منتظر فرمان یا بسترسازی بود و نیروهای بسیجی باید با خط شکنی وارد میدان شوند، افزود: مگر حاج قاسم به عنوان یکی از نمادهای فرهنگ بسیجی که دنیا به او افتخار می‌کند، منتظر بود تا به او میدان دهند که کاری را انجام بدهد؟

وی متذکر شد: حاج قاسم که منشاء بسیاری از توفیقات در منطقه بود، خودش پیشگام می‌شد و بقیه را هم با خود همراه می‌کرد و کارها را پیش می‌برد و رفتار او باید الگویی برای همه باشد.

رئیس عدلیه با اشاره به وسوسه‌های شیطان و شیطان صفتان برای گمراهی و انحراف انسان ها، صیانت از همکاران و پیشگیری از خطا و لغزش همکاران قضایی را از موضوعاتی دانست که همکاران بسیجی دستگاه قضا می‌توانند به آن اهتمام ویژه داشته باشند.

وی در ادامه تاکید کرد: برای از بین بردن لغزش‌ها در عدلیه نیاز به جلوگیری، آسیب شناسی و پیشگیری داریم شما هم راه حل ارائه کنید.

رئیس قوه قضاییه کار در دستگاه قضایی را سنگین و خطیر خواند و با بیان این که فرایندهای پیچیده، طولانی و پر هزینه قضایی و اداری بعضاً زمینه ساز فساد و نارضایتی مردم است، از نیروهای بسیجی قوه قضاییه خواست که به اصلاح و کوتاه شدن فرایندها کمک کنند.

محسنی اژه‌ای از مردم به عنوان سرمایه اصلی نظام و از کارکنان دستگاه قضا به عنوان سرمایه اصلی این نهاد یاد کرد و با تأکید بر لزوم توجه به انضباط اداری گفت: انضباط اداری در پیشرفت کارها سهم زیادی دارد و کم انضباطی به حسن انجام کار لطمه می‌زند.

وی بر همین اساس از نیروهای بسیج در قوه قضاییه کمک خواست تا نقش خود را در «حاکمیت انضباط اداری و سازمانی در عدلیه» به درستی ایفا کنند.

رئیس قوه قضاییه، خیرخواهی و دلسوزی برای مردم را از شاخصه‌های فرهنگ بسیج عنوان کرد و از نیروهای بسیجی در دستگاه قضا خواست که ضمن تقویت رابطه خود با او، نقدها و نظرات مشورتی و پیشنهادات خود را منعکس کنند و این نکته را نیز متذکر شد که اگر برخی نظرات و پیشنهادات آن‌ها به دلایلی عملیاتی نشد، خسته و مأیوس نشوند و مطمئن باشند به نظرات شان توجه و در حد مقدورات نیز اجرایی می‌شود.

پیش از سخنان رئیس دستگاه قضا، «عمرانی» فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با اشاره به آمار ۱۵ هزار نفری بسیجیان دستگاه قضا در سراسر کشو افزود: قوه قضاییه در تهران ۹ حوزه، ۸۷ پایگاه و ۱۵ پایگاه مستقل بسیج دارد.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه اظهار داشت: ما اگر بتوانیم از طریق اخلاق مداری در میان مردم تاثیر مثبت بگذاریم، منش، روش و کار بسیجی را به صورت واقعی تبلیغ کرده‌ایم.

فرمانده مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با بیان اینکه نباید شرایط به گونه‌ای باشد که همکار اداری یا قضایی ما جواب سلام ارباب رجوع را ندهد، عنوان کرد: ما به عنوان بسیج قوه قضاییه در زمینه ارتقاء و افزایش تکریم ارباب رجوع در مراجع و محاکم قضایی، مسئولیت و وظیفه داریم.

وی با اشاره به اعتماد نو به نقل از برنامه ملاقات مردمی روز گذشته حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای که جمعی از خانواده‌های محکومان حوادث آبان ۹۸ نیز در آن حضور داشتند، گفت: این قبیل اعتماد نو به نقل از برنامه‌های رئیس قوه قضاییه تاثیر مثبتی در جامعه دارد و امید را در دل مردم بیش از گذشته زنده می‌کند.

«صارمی» رییس حوزه ریاست دستگاه قضا و فرمانده پیشین مرکز مقاومت بسیج قوه قضاییه با اشاره به پتانسیل بالایی که در این مرکز وجود دارد گفت: تا امروز از این پتانسیل بالقوه کمتر استفاده شده و امیدواریم با تدابیر رئیس قوه قضاییه به بهترین شکل ممکن از ظرفیت بسیج دستگاه قضا بهره‌برداری شود.

جلسه صلح و سازش پرونده محیط‌بان کرمانشاهی هفته آینده برگزار می‌شود/ ملاقات رئیس کل دادگستری کرمانشاه با خانواده مقتول جهت اخذ رضایت
هم اکنون بخوانید

حجت الاسلام «بابایی» مسئول دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قوه قضاییه با بیان اینکه شجره طیبه بسیج برای آنکه هر روز تنومندتر شود و مردم از ثمرات آن بیشتر استفاده کنند نیازمند بروزرسانی است، گفت: امروز نقش بسیج قوه قضاییه در تقویت معنویت و اخلاق در بدنه دستگاه قضایی که آثار مثبتی از جمله ارتقاء تکریم ارباب رجوع و مردم را در پی دارد، بسیار موثر است.

وی نظارت مستمر بر حُسن جریان امور در بسیج قوه قضاییه و وزارت دادگستری، تقویت روحیه معنویت و اخلاق و همچنین مقابله با تهدیدات عقیدتی و سیاسی در بدنه بسیج دستگاه قضا را به عنوان بخشی از وظایف دفتر نمایندگی، ولی فقیه در قوه قضاییه عنوان کرد.

«مهدوی» رئیس شورای حل اختلاف تهران در سخنانی به ایجاد پایگاه‌های بسیج در تمامی مجتمع‌های این شورا در تهران و ورود بسیج به موضوع حل اختلاف و سازش اشاره کرد و گفت: آمار صلح و سازش پرونده‌های ارجاعی در استان تهران که تا مدتی قبل زیر ۱۰ درصد بود طی ۶ ماهه نخست امسال به ۴۴ درصد رسیده است.

وی با بیان اینکه در نیمه نخست امسال هزار و ۲۴۲ زندانی در استان تهران توسط شوراهای ویژه صلح و سازشی که در زندان‌ها و مجتمع‌ها فعال هستند با کمک بسیج آزاد شدند، گفت: از این طریق ۳۰ محکوم به قصاص هم آزاد شدند.

گلپایگانی مسئول بسیج خواهران قوه قضاییه هم در سخنانی با اشاره به اشتغال قریب به ۲۲ هزار نفر نیروی خانم در قوه قضاییه و سازمان‌های تابعه آن گفت: شاهد افزایش ۸ برابری پایگاه‌های بسیج خواهران در سطوح مختلف قوه قضاییه از سال ۹۶ تا کنون هستیم.

وی از تشکیل کارگروه حقوقی زن و خانواده با هدف شناسایی خلاهای قانونی در زمینه حمایت از قوانین مرتبط با حوزه زن و خانواده خبر داد.

گلپایگانی به رضایتمندی عمومی از مشاوره‌های قضایی توسط قضات بسیجی زن در محاکم خانواده اشاره کرد و از برگزاری نشست‌های عمومی و تخصصی و تشکیل هیئت‌های اندیشه‌ورز زن و خانواده با هدف شناسایی آسیب‌های موجود در این زمینه خبر داد.

وی همچنین خواستار شکل‌گیری ساختاری تحت عنوان معاونت یا مشاور رئیس قوه قضاییه در امور زنان و خانواده شد و گفت: تحقق این درخواست می‌تواند بازوی اجرایی کارآمدی جهت رسیدگی به موضوعات و طرح مشکلات زنان در سطح قوه قضاییه باشد.

حجت‌الاسلام «هاشمی» معاون دفتر دادستان کل کشور هم در سخنانی گفت: از اینکه امروز حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در راس قوه قضاییه قرار دارند و بسیجی‌وار در میدان عمل حاضر هستند بسیار خرسند هستیم.

وی با بیان اینکه بسیج در دوره تحول و تعالی قوه قضاییه، می‌تواند بازویی قوی و سربازی مخلص برای اجرای منویات رئیس دستگاه قضا باشد خاطرنشان کرد: برپایی میزهای خدمت و پاسخگویی به سوالات حقوقی و مشاوره دادن به مردم، یک تجربه مثبت و ماندگار از اقدمات بسجی‌وار در قوه قضاییه است.

«مجید فهمیده» از بسیجیان قوه قضاییه و برادر شهید محمدحسین فهمیده، طی سخنانی بر لزوم بکارگیری بیش از پیش جوانان در مسئولیت‌های مختلف قضایی و همچنین ضرورت عملکرد اعتماد نو به نقل از برنامه‌محور بسیج قوه قضاییه تاکید کرد.

حاتمی مسئول بسیج سازمان قضایی نیروهای مسلح با اشاره به هدف‌ها و ترفندهای مختلف دشمنان در جنگ نرم گفت: در وضعیتی که دشمنان با بکارگیری ابزارهای رسانه‌ای خود دائما در پی ناکارآمد جلوه دادن نظام و مسئولان و همچنین برجسته کردن مقوله فساد اداری در کشورمان هستند، بسیجیان ایران اسلامی باید هوشیارانه و با درک شرایط زمانی و مکانی به اقناع‌سازی افکار عمومی اقدام کنند.

مسئول بسیج حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه هم در سخنانی به وظایف خطیر بسیج دستگاه قضا در حوزه‌های فرهنگی، تربیتی و اقناع افکار عمومی اشاره کرد.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هفت − دو =

دکمه بازگشت به بالا