نگاه به سیره پیشوایان دین رمز وحدت در جهان اسلام است


نگاه به سیره پیشوایان دین رمز وحدت در جهان اسلام است

رئیس جمهور تاکید کرد:نگاه به سیره پیشوایان دین رمز وحدت در جهان اسلام است، چرا توجه به سیره پیشوایان دین جامعه اسلامی را هدایت می‌کند


به گزراش پایگاه خبری اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در آئین گشایش پنجمین کنفرانس وحدت اسلامی گفت: از اقدامات علمی شهید بزرگوار حاج قاسم سلیمانی که برای امت اسلامی انجام دادند، اقدامات عملی و علمی در جهت دفع شبهات بود که در واقع برای وحدت جهان اسلام انجام دادند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: امام بزرگوار بر فکر تقریب مذاهب اصرار داشتند و امروز هم امام خامنه‌ای تاکید دارند که این یک حرکت راهبردی است. محور وحدت، وجود مقدس نبی اسلام است. نگاه به سیره ایشان و پیشوایان، رمز وحدت در جهان اسلام است. 

وی افزود: توجه به سیره پیشوایان دین جامعه اسلامی را هدایت می‌کند. اتحاد امت اسلامی موضوعیت دارد. امت اسلامی باید با هم متخد باشند. یک وقت اتحاد با نگرش به درون امت اسلامی است که کار و سخنی برخلاف وحدت گفته نشود. یک هنگامی نگرش به امت اسلامی بود، یعنی مجموعه معتقد به دین و ارزش‌های دینی که دارای امت واحد است چراکه هیچ زمان حق ندارد ایستایی بزند و منفعل شود. 

رئیسی بیان کرد: امت باید وحدت و مقتدای واحد داشته باشد. حضرت رسول ائتلاف و اتحاد را به امت آموختند. نگاه به امت اسلامی باید این باشد که نظام سلطه به دنبال آن است که نگذارد امت اسلامی حرکت داشته باشد و سیر خدایی شدن او را نمی‌خواهد ببیند و می‌خواهد سلطه خود را اجرایی کند.

یکی از فرماندهان حشد الشعبی: ایران مورد تعرض قرار گیرد اعلان جنگ می‌کنیم
هم اکنون بخوانید

ادامه دارد…


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

دکمه بازگشت به بالا