استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است


استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش به دنبال اختلاف‌افکنی بین شیعه و سنی است

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گفت: استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش در به شهادت رساندن مردم مظلوم قندوز و قندهار افغانستان به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، حجت‌الاسلام و المسلمین اشجری در جلسه هم‌اندیشی بزرگداشت هفته وحدت که در دفتر مرکزی این شورا برگزار شد، گفت: تنها راه نجات بشریت تمسک به سیره پیامبر خداست و امت اسلامی باید در مقابل آمریکا به عنوان شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی‌های استکبار جهانی ایستادگی کنند.

وی با بیان اینکه وحدت یک اصل قرآنی و پیامبر اعظم(صلی الله علیه و آله و سلم) مهمترین نقطه ایجاد وحدت است خاطرنشان کرد: نقطه مقابل وحدت، پراکندگی، تفرقه و اختلاف است، لذا در قرآن مجید این دو مفهوم در کنار هم دیده می شود. « وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا…»

اشجری با بیان اینکه بسیاری از مشکلات به ظاهر حل نشدنی جهان اسلام، با وحدت و همدلی مسلمانان جهان، قابل حل است، گفت: نامگذاری هفته وحدت،فرصت مغتنمی است تا مسلمانان جهان در برابر فتنه انگیزی دشمنان اسلام از جمله شیطان بزرگ و رژیم صهیونیستی متحد شوند و در برابر زیاده خواهی های استکبار جهانی بایستند.

این مقام مسئول افزود: تمامی نخبگان، فرهیختگان و اندیشمندان در طول سال به‌ویژه در هفته وحدت برای تحقق عملی شعار «یا ایها المسلمون اتحدوا اتحدوا» گام بردارند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه امروز کوبیدن بر طبل تفرقه از سوی هر حزب و گروهی، خیانت به اسلام و قرآن محسوب می شود، اظهار کرد: امامین انقلاب اسلامی ، منادیان وحدت بین مسلمانان جهانند که ندای وحدت را به گوش جهانیان می رسانند.

معتقدیم که اصلاح طلبان باید بر یک نامزد ائتلاف کنند/ در حال بررسی منشور انتخاباتی حزب اعتمادملی هستیم
هم اکنون بخوانید

وی گفت:مهمترین ابزار استکبار جهانی که دشمن اصلی ملت‌های اسلامی است، مسئله اختلاف مذهبی می باشد.

اشجری با بیان اینکه بزرگ کردن محور اختلافات و کوچک کردن محور اشتراکات یکی از اساسی‌ترین توطئه استکبار جهانی علیه ملت‌های مسلمان است، ابراز کرد: در فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) برای وحدت، معانی متعددی از جمله، تکیه بر مشترکات، مقابله با دشمن و همدلی با یکدیگر، احساس برادری، نفی تنازع نه اثبات عقیده، یکدلی عاطفی و سیاسی در مقابل دشمن، همکاری فرق مسلمین با همدیگر و عدم معارضه آنها با هم، بیان شده است و همچنین ایشان می فرمایند معنای اتحاد بین ملت‌های اسلامی این است که در مسائل مربوط به جهان اسلام، هم سو حرکت کنند و به یکدیگر کمک کنند و در داخل این ملت‌ها، سرمایه‌هایشان را علیه یکدیگر به کار نبرند.

قائم مقام شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی با بیان اینکه اقدام وحشیانه جانیان ضد دین در آستانه هفته وحدت به منظور ایجاد تفرقه بین مسلمین است، گفت: استکبار جهانی با استفاده ابزاری از داعش در به شهادت رساندن مردم مظلوم قندوز و قندهار افغانستان به دنبال اختلاف افکنی بین شیعه و سنی است.

 

 


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 2 =

دکمه بازگشت به بالا