اولویت اول نیروهای مسلح دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است


اولویت اول نیروهای مسلح دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به سالروز تشکیل پدافند هوایی ارتش تصریح کرد: اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است.


به گزارش اعتماد نو به نقل از ایلنا، امیر سرتیپ ابوالفضل سپهری‌راد معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به در پیش بودن دهم شهریور روز پدافند هوایی اظهار داشت: امسال وارد چهاردهمین سال تشکیل نیروی پدافند هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران می‌شویم.

وی افزود: پدافند هوایی به بیان مطهر فرمانده معظم کل قوا اولویت اول نیروهای مسلح و خط مقدم دفاع از حیثیت، موجودیت و آبروی کشور است.

امیر سپهری‌راد گفت: پدافند هوایی در آغاز جنگ تحمیلی از اولین‌های فرماندهی و کنترل در کشور بود و توانست در طول هشت سال دفاع مقدس تأمین امنیت و ایمنی بیش از دو میلیون پرواز را در فضایی که آسمان کشور آتش به اختیار و ملتهب بود، انجام دهد؛ بدون اینکه کوچکترین اشکال و ایرادی و تهدیدی برای امنیت هوا و فضای کشور ایجاد شود.

معاون هماهنگ‌کننده نیروی پدافند هوایی ارتش افزود: این نیرو توانست چتر پدافندی خود را از ابتدای شروع جنگ تحمیلی تا به امروز به خوبی بگستراند و در طول عملیات‌های مختلف دفاع مقدس، امنیت آسمان را برقرار کند.

وی تصریح کرد: حتی یک روز جریان صدور نفت و شریان‌های حیاتی اقتصاد کشور در دوران دفاع مقدس از کار نیفتاد و این به برکت حضور مؤثر پدافند هوایی و نیروی هوایی محقق شد. پدافند هوایی در طول دفاع مقدس با وجود اینکه سلاح و سامانه‌اش کمتر دیده می‌شد، توانست تأمین امنیت هوافضای کشور را به خوبی انجام دهد.

همایش «یکجانبه‌گرایی و حقوق بین‌الملل در جهان معاصر: رهیافت‌ها و چالش‌ها» برگزار شد
هم اکنون بخوانید

امیر سپهری‌راد در پایان گفت: تمامی اعلام خبر و خطرهایی که در دوران دفاع مقدس از صدا و سیما شنیده می‌شد، توسط مراکز کنترل و فرماندهی نیروی پدافند هوایی صورت می‌گرفت.


انتهای پیام/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نوزده − 16 =

دکمه بازگشت به بالا