حاتمی: وزیر ارتباطات در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد

به گزارش ایسنا، حسین حاتمی در جلسه علنی نوبت عصر امروز (شنبه) و در جریان بررسی صلاحیت وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات به عنوان مخالف خطاب به رییس جمهور گفت: تا به امروز توزیع ناعادلانه و نامناسب منابع ملی و تبعیض و محرومیت حاصل از آن را برای مردم خود باید توضیح می‌دادیم در دولت جنابعالی عدم انتخاب و نداشتن پیشنهادی وزارت هم به این سوال‌ها اضافه شد. امیدوارم‌ حداقل در حد معاونین و روسای سازمان‌ها از ایرانی‌ترین مردمان این سرزمین یعنی آذربایجان در لایه‌های مدیریتی دولتتان جای دهید.

وی افزود: مخالفت بنده با وزیر پیشنهادی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات آقای زارع پور ناظر بر ابهامات و ایرادات مستخرج از اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ایشان می‌باشد.

حاتمی خطاب به زارع پور گفت: حاتمی خطاب به زارع پور گفت: در زمان تصدی مرکز توسعه فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال در وزارت ارشاد، الزام به اخذ مجوز تمامی تولیدات دیجیتال که با تندروی در این کار فعالین صنف‌های دیجیتال در نتیجه عدم توانایی دریافت مجوز مجبور به تعطیلی فعالیت و کسب و کار خود شدند، این مورد را برای مجلس رفع ابهام بفرمایید. به جای نگاه سلبی و بدبینانه می‌توانستید موضوع را مدیریت کنید.

وی افزود: در حالی که فضای مجازی با همه حواشی و درآمیختگی سود و زیانش به بخشی از زندگی مردم تبدیل شده است، ایشان هیچ اعتقادی به پلتفرم‌های موجود نداشته و خود نیز در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارد.

نماینده مردم کلیبر خاطرنشان کرد: اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ارائه شده توسط آقای زارع پور کاملا ابعاد پژوهشی داشته و کلی می‌باشد. معنای ضمنی این مطلب آن است که ایشان از فضای واقعی کارها و ظرفیت اقتصاد در بستر ارتباطات و فناوری، اطلاع واقعی ندارند و یا در اعتماد نو به نقل از برنامه خود نیاورده‌اند.

عملکرد ۶ ماهه اول و برآورد رشد اقتصادی سال ۱۳۹۹
هم اکنون بخوانید

نماینده مردم کلیبر بیان کرد: دامنه و ظرفیت وزارت تمام فناورانه و ارتباطاتی با ذائقه عمل در مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه شکاف مبنایی دارد.

وی افزود: مسائل جاری و حاشیه‌ای وزارتخانه متبوع، وضعیت کارکنان شرکتی، کارگزاران مخابرات روستایی، شرح وظایف و ماموریت شرکت مخابرات جایگاهی در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های ارائه شده آقای زارع پور ندارد.  

حاتمی گفت: نگاه شما به وزارت ارتباطات بیشتر نرم افزاری است و توجهی به موضوع توسعه و زیرساخت‌ها به معنای واقعی کلمه در اعتماد نو به نقل از برنامه شما دیده نمی‌شود.

حاتمی بیان کرد: تعدد تصمیم گیران در حوزه ICT و بحث‌های چالش برانگیز مکانیسم حل موضوع در اعتماد نو به نقل از برنامه جنابعالی اساسا مسکوت مانده است و چه اعتماد نو به نقل از برنامه‌ای برای رفع ابهامات آن دارید؟

نماینده مردم کلیبر گفت: با توجه به اقدام اخیر گوگل پلی در حذف اپلیکیشن‌های روبیکا و مسدود سازی پلتفرم‌های ایرانی اعتماد نو به نقل از برنامه شما برای برخورد با این پلتفرم‌های متخلف که به صورت یکجانبه حقوق کاربران ایرانی را نقض کرده‌اند، چیست؟

وی افزود: اصولا نظرات جنابعالی مبنی بر چگونگی راهبری فضای مجازی کشور چیست و در اعتماد نو به نقل از برنامه شما نگاه مشخصی به این موضوع نشده است.

حاتمی خطاب به زارع پور گفت: در اعتماد نو به نقل از برنامه‌هایتان این همه از اقتصاد دیجیتال حرف زده‌اید اما اقتصاد دیجیتال با شعاع بین‌الملل در اعتماد نو به نقل از برنامه‌های شما در بستر کدام پلتفرم مد نظر شما اتفاق خواهد افتاد.

وی افزود: اخطار بنده پیشاپیش ناظر بر اصل سوم قانون اساسی است که اساسا محرومیت‌ها و را باید اساسی رفع کرد.

تولید کیت کرونا با کاهش امکان نتیجه‌گیری منفی کاذب
هم اکنون بخوانید

در این لحظه قالیباف به حاتمی تذکر داد که وارد حوزه انتخابیه نشوید.

نماینده کلیبر گفت: ان‌شاءالله به موازات سایر مناطق محروم و دورافتاده حتما نگاه ویژه به این موضوع خواهید داشت.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

10 − 7 =

دکمه بازگشت به بالا