گزارشی از «ماه فرهنگی ایران در ژاپن»

به گزارش ایسنا بر اساس خبر رسیده، «ماه فرهنگی ایران در ژاپن» در آستانه برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، از سوی رایزنی فرهنگی سفارت ایران در این کشور، با همراهی آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (Japan International Cooperation Agency) و اداره کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، از ۷ تیر تا ۸ مرداد ۱۴۰۰ (۲۸ ژوئن تا ۳۰ ژوئیه ۲۰۲۱ ) در محل این آژانس برگزار شد.

در این رویداد فرهنگی، نمایشگاه عکس با عنوان «ایران زیبا» در طبقه اول، نمایشگاه صنایع دستی، کتاب‌ها و منشورات رایزنی فرهنگی و … در محل میدان کره زمین و معرفی و عرضه غذاهای ایرانی در محل رستوران مجموعه در معرض بازدید و بهره‌مندی علاقه‌مندان قرار گرفت. ضمن آن‌که بازدیدکنندگان می‌توانستند علاوه بر مشاهده فیلم‌های معرفی ایران و موسیقی ایرانی، از سه نوع غذای ایرانی استفاده کنند و بیش از ۵۰ تابلو معرفی جاذبه‌های گردشگری، طبیعت و … از ایران برای نمایش در این رویداد با ترجمه و درج توضیحات به زبان ژاپنی نیز از سوی رایزنی فرهنگی آماده‌سازی شده بود.

به گزارش آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا)، ضمن ارائه ارزیابی مثبت از مراجعه‌کنندگان و بر اساس آمار تقریبی ثبت‌شده، تعداد بازدیدکنندگان در دوره برگزاری این نمایشگاه بیش از ۲۰۰۰ نفر بوده است و حدود ۳۲۴ نفر نیز در رستوران جایکا غذای ایرانی دریافت کردند.

همچنین در این گزارش به برخی از اظهارنظرهای فرهنگ‌دوستان ژاپنی و علاقه آنان برای سفر به ایران به ویژه با مشاهده تصاویر و فیلم‌های پخش‌شده در این نمایشگاه اشاره شده است.

رایزنی فرهنگی ایران علاوه بر «ماه فرهنگی ایران در ژاپن»، به مناسبت برگزاری المپیک ۲۰۲۰ توکیو، اعتماد نو به نقل از برنامه‌های دیگری از جمله نمایشگاه نقاشی تبادلات فرهنگی ایران و ژاپن با حضور هشت هنرمند برجسته ژاپنی، تامین محتوا، ترجمه، آماده‌سازی و طراحی مجله «ایران» و … را نیز به اجرا در آورده است.

موافقت روحانی با استعفای رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران
هم اکنون بخوانید

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − نه =

دکمه بازگشت به بالا