باز شدن پای امارات به پرونده ادعاها درباره بازداشتی‌های اویغور

به گزارش ایسنا، روزنامه القدس العربی نوشت، طبق ادعاهای گزارش‌های رسانه‌ای، یک دختر جوان چینی اعلام کرد که هشت روز در یک مرکز محرمانه‌ای که چین در دبی اداره می‌کند، بازداشت بود.

این دختر گفت، توسط مسؤولان چین از یک هتلی در دبی ربوده شده و به یکسری ساختمان‌ها در خیابانی دورافتاده کشانده شد و در طول هشت روزی که در این مرکز بود بازجویی و تهدید شد و او را مجبور کردند اسنادی تهیه شده به زبان عربی و انگلیسی را امضا کند مبنی بر اینکه نامزدش با او بدرفتاری کرده است.

این دختر گفت، دو زن از اویغورها را در این مرکز دیده است که یکی از آنها به نگهبانان التماس می‌کرد اجازه دهند به جای چین به ترکیه بازگردد.

شورای روابط آمریکایی – اسلامی اظهار کرد، وزارت خارجه و کمیته آزادی‌های دینی آمریکا باید در مورد گزارش‌های نگران کننده درباره “سایت سیاه” چین در امارات کامل تحقیق کنند.

سایت سیاه مراکز محرمانه‌ای هستند که برخی کشورها از آنها به عنوان زندان یا مراکز بازجویی استفاده می‌کنند اما دولت‌ها وجود چنین مراکزی را تکذیب می‌کنند.

شورای روابط آمریکایی-اسلامی یا کِر از گروه‌های حقوق مدنی و ذی نفوذ مسلمان است. مقر آن در کپیتال هیل در واشنگتن، دی.سی. است و در سطح کشور دفاتر منطقه‌ای دارد.

انتهای پیام

اروپا قطار برجام را از ریل خارج نکند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × سه =

دکمه بازگشت به بالا