کنترل تنش آبی استان مرکزی نیازمند اعتبار ۲۸۰ میلیاردی

یوسف عرفانی نسب سوم مردادماه در جلسه تامین آب شرب شهرها و روستاهای استان مرکزی اظهار کرد: در حال حاضر در استان مرکزی ۴۲ روستای تحت پوشش شرکت در حال آبرسانی سیار است، ۱۰ روستا مشکل کیفی و ۳۱ روستا مشکل کمی دارند.

وی افزود: ۸۵۶ روستای تحت پوشش با ۹۵ هزار و ۵۱۷ خانواده روستایی تحت پوشش هستند و تعداد انشعابات روستایی به ۱۵۷ هزار انشعاب می رسد که عمدتا خانگی هستند و عمده مسئله حضور افراد در اواخر هفته در روستاها و افت فشار آب است.

عرفانی نسب با بیان اینکه در اراک ۲۷ روستا دچار مشکل هستند اما برخی مشکلات به دلیل عملکرد مردم است، گفت: در معصومیه یک سال است که خواهان حفر چاه هستیم که مردم اجازه نمی دهند. عمده مشکل اراک ۲۷ روستای جاده فراهان است که در صدد راه اندازی چاه جداگانه و مجتمع امیرکبیر هستیم تا مسئله کیفی و کمی آب این منطقه با تامین اعتبار حل شود.

وی افزود: در کمیجان اگر چاه کارخانه سیمان در اختیار قرار گیرد، مشکل روستاها حل می شود، در شازند ۴ روستا مشکل کیفی دارد و یک روستا آبرسانی سیار می شود و آمادگی داریم در صورت بروز مشکل در دیگر شهرستان ها آبرسانی انجام گیرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی گفت: در روستای ورسان آشتیان نیازمند حفر چاه هستیم، در زرندیه و بخش خرقان امکان حفر چاه وجود ندارد، مخزن ذخیره ۲ هزار مترمکعبی نیز مصوب شده است و تامین ۳ میلیارد تومان از محل اعتبارات تنش آبی در نظر گرفته شده است. در خنداب مردم در سال های گذشته اجازه فعالیت مجتمع آبرسانی در کمرآب را ندادند و امروز مشکلاتی بروز کرده است، در آوه و نوبران ساوه نیز باید چاه جایگزین داشته باشیم که در صورت سوختن موتور یکی از چاه ها با چالش جدی مواجه نشویم.

آغاز بهره‌برداری از پالایشگاه نفت خام فوق سنگین قشم در سفر استانی رییس جمهور
هم اکنون بخوانید

وی گفت: در فراهان ۶ روستا مشکل کیفی آب دارند و سلیم آباد با جمعیت زیاد مهمترین مشکل این شهرستان به شمار می رود که پیمانکار در حال فعالیت جهت انجام پروژه آبرسانی و نصب تانکر است.

عرفانی نسبت با بیان اینکه در قالهر دلیجان یک لیتر بر ثانیه آب برای ۶۰۰ نفر در اختیار است و مردم همکاری و مدیریت لازم را در مصرف آب ندارند و نگران خشک شدن باغچه های خود هستند، افزود: در کوتاه مدت می توان احیای چاه حفر شده را دنبال کرد، اما در بلند مدت باید مجتمع آبرسانی ایجاد کرد که ۲۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان مرکزی با اشار ه به اینکه طرح های هادی بدون توجه به زیرساخت های روستاها در حال توسعه است و این امر مشکل آفرین شده و تامین آب را به چالش کشانده است، افزود: برای اجاره تانکر نیازمند اعتبار هستیم، سال گذشته ۶ میلیارد تومان اعتبار در اختیار بود اما امسال این رقم به یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان رسیده است که بسیار کم است.

انتهای پیام
ََ

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − دوازده =

دکمه بازگشت به بالا