بازار متشکل ارزی هم تعطیل شد

به گزارش ایسنا، صبح امروز علی ربیعی- سخنگوی دولت – اعلام کرد که با پیشنهاد قرارگاه عملیاتی و کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا و موافقت رییس جمهور، تمامی ادارات استان های تهران و البرز از سه شنبه این هفته (فردا) تا یکشنبه هفته آینده تعطیل است.

در این زمینه، بانک مرکزی هم اعلام کرد که کلیه شعب بانک‌های دولتی و خصوصی در استان‌های البرز و تهران در بازه زمانی مذکور نیز تعطیل هستند.

بنابراین، بازار متشکل ارز ایران از روز سه‌شنبه مورخ ۲۹ تیر ۱۴۰۰ تا  پایان روز یکشنبه مورخ ۳ مرداد ۱۴۰۰،  به مدت شش روز تعطیل است.

گفتنی است؛ بازار متشکل ارزی مکانی برای عرضه و تقاضای بی‌واسطه ارز است که بر معاملات آنی و نقدی اسکناس متمرکز خواهد شد و کانون صرافان، کانون بانک‌های خصوصی و شورای هماهنگی بانک‌های دولتی به عنوان بازیگران اصلی این بازار هستند و بانک مرکزی به عنوان بازیگردان اصلی، نرخ ارز را مدیریت می‌کند که نظارت بانک مرکزی بر این بازار به صورت سیستماتیک و غیرمستقیم خواهد بود.

همچنین، بازار متشکل ارزی، ارزها به‌ صورت نقد معامله می‌شوند و نرخ‌ها در این بازار بر اساس عرضه و تقاضا تعیین شده و دستوری نخواهد بود که خریداران و فروشندگان با سازوکاری مانند بورس، پیش از آغاز معاملات، تقاضاهای خود را ثبت کرده و در نهایت بر اساس نزدیک‌ترین قیمت، معاملات انجام خواهد شد.

انتهای پیام 

ساختار غذایی ایران باید تغییر کند
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − یازده =

دکمه بازگشت به بالا