رئیس شورای انتقالی،‌ دولت مستعفی یمن را به پرداخت "بهای سنگین" تهدید کرد

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، عیدروس قاسم الزبیدی، رئیس شورای انتقالی جنوبی امروز نیروهای دولت عبدربه منصور هادی، رئیس‌جمهوری مستعفی را به پاسخ دادن در پی تسلطشان بر شهرستان لودر در استان ابین در جنوب و یکی از پادگان‌های نظامی شورا تهدید کرد.

الزبیدی در نشستی که در عدن با حضور فرماندهان نیروهای نظامی و امنیتی وابسته به شورا با محوریت بررسی وقایع و درگیری‌های نظامی در شهرستان لودر، لشکرکشی و انتقال تجهیزات نظامی برای یورش به شهر و تسلط بر پایگاه نیر وهای کمربند امنیتی برگزار کرد، گفت: نیروهای مسلح جنوب هرگز در قبال این اخلال در امنیت و بی‌ثبات کردن وضعیت شهر لودر و استان أبین و جنوب به طور کلی سکوت نخواهند کرد.

الزبیدی افزود: مسؤولان بهای این تجاوزات را خواهند پرداخت؛ تجاوزاتی که نقض علنی توافقنامه ریاض (امضا شده بین دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوبی در نوامبر ۲۰۱۹) با هدف به شکست کشاندن کامل توافقنامه هستند.

منطقه لودر روز جمعه صحنه درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای مشترک ارتش و نیروهای امنیتی دولت مستعفی و نیروهای مسلح موسوم به کمربند امنیتی بود که دو کشته و چهار زخمی برجای گذاشت. این درگیری‌ها به دلیل نافرمانی مدیر امنیت شهر از تصمیم برکناری‌ خود و امتناعش از تحویل مقر امنیتی به فرد تعیین شده از سوی وزیر کشور رخ داد.

شورای انتقالی پیش از این نقض‌های سیاسی، اداری و نظامی دولت مستعفی را تشدید خطرناکی دانسته بود که با سازوکار مورد توافق برای توقف تشدید همخوانی ندارد. این شورا همچنین این تخلفات را خروج آشکار و “کودتا” علیه مفاد توافق ریاض تلقی کرد.

اعتراضات اخیر عراق گویای فرسوده شدن «جریان تشرین» بود/ تقابل صدر و مالکی ممکن است انتخاب نخست‌وزیر را با مشکل روبه‌رو کند
هم اکنون بخوانید

دولت مستعفی یمن نیز طی امروز شورای انتقالی جنوبی را به دست برداشتن از متشنج کردن اوضاع، لشکرکشی نظامی و اجابت  درخواست عربستان در زمینه توقف هرگونه تنش و تکمیل اجرای توافقنامه ریاض فراخواند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هجده + 6 =

دکمه بازگشت به بالا