مسن ترین و جوان ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ معرفی شدند

 به گزارش ایسنا، در کنکور امسال یک میلیون و ۱۱۱ داوطلب ثبت نام کردند که از این تعداد ۶۶۲هزار و ۱۱۴ داوطلب، زن بودند به عبارت دیگر بیش از ۵۹ درصد داوطلبان کنکور امسال را زنان تشکیل می‌دهند و حدود ۴۴۹ هزار و ۷۰۴ داوطلب(حدود ۴۰ درصد) نیز مرد هستند.

بر اساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، مسن ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد سال متولد تیر ماه ۱۹ تیر ۱۳۱۶ از استان اصفهان است که در گروه علوم تجربی شرکت کرده است؛ این داوطلب مرد است.

 همچنین جوان ترین داوطلب کنکور ۱۴۰۰ متولد ۱۱ مرداد ۱۳۸۷ از استان خراسان شمالی شهرستان بجنورد است که این داوطلب زن بوده و در گروه آزمایشی علوم تجربی ثبت نام و شرکت کرده است.

 همچنین برای کنکور امسال، یک میلیون و ۳۶۷ هزار و ۹۳۱ کارت ورود به جلسه صادر شده است.

بر این اساس، در گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی ۱۴۲ هزار و ۶۲ کارت ورود به جلسه صادر شد که ۵۰ هزار و ۵۵۷ کارت برای زنان و مابقی کارت ها برای داوطلبان مرد صادر شده است و این آزمون پنجشنبه ۱۰ تیر ماه برگزار خواهد شد.

 در گروه آزمایشی علوم انسانی ۳۷۰ هزار و ۱۱۲ کارت ورود به جلسه صادر شده است که از این تعداد ۲۱۹ هزار و ۹۵ کارت برای زنان و مابقی به مردان اختصاص می یابد و آزمون نیز در صبح روز پنجشنبه ۱۰ تیر برگزار می شود.

در گروه هنر  نیز ۱۲۵ هزار و ۱۲۱ کارت صادر شده است که ۸۷ هزار و ۳۲۶ کارت برای زنان و ۳۷ هزار و ۷۹۵ کارت برای مردان است و این آزمون صبح امروز چهارشنبه ۹ تیر در حال برگزاری است.

دستگیری ۹ سارق دیواره‌های صوتی بزرگراه‌های پایتخت
هم اکنون بخوانید

 در گروه تجربی نیز ۵۵۴ هزار و ۸۶۰ کارت صادر شده که ۳۵۷ هزار و ۹۷۵ داوطلب زن و ۱۹۶ هزار و ۸۸۵ داوطلب نیز مرد هستند و این آزمون صبح روز جمعه ۱۱ تیر در حوزه های امتحانی برگزار می شود.

تعداد کارت های ورود به جلسه گروه آزمایشی زبان های خارجی نیز ۱۷۵ هزار و ۷۷۶ کارت است که زنان با دریافت ۱۱۳ هزار و ۵۹۹ کارت بیشترین داوطلبان این گروه آزمایشی هستند که این آزمون صبح روز شنبه به عنوان آخرین بخش کنکور ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت − دو =

دکمه بازگشت به بالا