مرادخانی از پُستش اعتبار نمی‌گرفت

به گزارش ایسنا و به نقل از روابط عمومی خانه هنرمندان ایران، این نشست با حضور نمایندگان انجمن‌های هنری، مهندس مصطفی کاظمی (مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران) و محمد مرادخانی (فرزند زنده‌یاد علی مرادخانی) برگزار شد. 

در این اعتماد نو به نقل از برنامه ایرج راد، رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران درباره زنده‌یاد علی مرادخانی گفت: در طول سال‌هایی که معاون هنری وزارت ارشاد بود، در خانه تئاتر از محبت، همکاری و کمک‌های او بسیار بهره‌مند شدیم و همواره یاریگر ما بود. در خانه هنرمندان ایران نیز، در مدتی که به عنوان نماینده شهرداری تهران در جلسات حضور داشت، تا آن‌جا که ممکن بود حمایت لازم را انجام می‌داد. موزه موسیقی میراثی است که از او به جا مانده است. یاد و خاطره ایشان همواره در دل ما زنده خواهد بود. او علاوه بر مسائل هنری، دارای ارزش‌های انسانی ویژه‌ای بود. بزرگواری او در قلب، روح و فکر ما جریان دارد. 

همچنین مجید رجبی معمار، مدیرعامل خانه هنرمندان ایران بیان کرد: باعث و بانی حضور من در خانه هنرمندان زنده‌یاد علی مرادخانی بود و طی این سال‌ها همواره از راهنمایی‌ها و مشورت‌های او برخوردار بودیم. او برای فصل نبود و منش او برای وصل و کم کردن فاصله‌ها بود. مرد بزرگی در هنر و فرهنگ کشور بود. نام آقای مرادخانی در فرهنگ و هنر این کشور تا ابد ثبت می‌شود. برآیند علی مرادخانی در همه اذهان این است که یک مدیر لایق، فهیم و موثر بود. 

در ادامه مصطفی کاظمی، مشاور و مدیرکل دفتر شهردار تهران نیز با اشاره به سابقه دوستی‌ خود با علی مرادخانی عنوان کرد: زنده‌یاد مرادخانی خاطرات ناب و دسته اولی در حوزه موسیقی و سایر هنرها، از دوران مسئولیت داشت که می‌توانست بسیار کارگشا و خواندنی باشد. من همیشه به او می‌گفتم چرا این‌ها را نمی‌نویسد، یکی از حسرت‌هایم این است که چرا این کار را نکرد و با خود برد.

فضای رسانه‌ای اربعین را جدی بگیریم
هم اکنون بخوانید

کاظمی ادامه داد: مرادخانی از آن دست افرادی بود که وقتی از مسئولیتش کنار رفت، همه به او نزدیک شدند. یعنی اعتبارش را از پستش نمی‌گرفت و این خیلی مهم است. او بود که به پست اعتبار داد.

وی خطاب به فرزند آقای مرادخانی که در جلسه حاضر بود، گفت: این سردرگمی که الان شما به خاطر از دست دادن تکیه‌گاهتان دارید را ما هم داریم. این تنها درد شما نیست. 

حمیدرضا نوربخش، مدیرعامل خانه موسیقی نیز درباره مرحوم مرادخانی اظهار کرد: او انسان خلیق، مهربان، دلسوز و متواضع و مدیری توانا بود. در سال‌های مدیریت، سعی بر گره‌گشایی داشت. علی مرادخانی، صرف نظر از جایگاه و سمت‌ها، یک نام بسیار محترم بود. همیشه مورد وثوق و مراجعه بود. او چه در دوران مسئولیت و چه پس از آن، پی‌گیر وضعیت معیشت اهالی موسیقی بود. 

در این اعتماد نو به نقل از برنامه روانبخش صادقی (نماینده خانه سینما)، محسن سلیمانی و محمدرضا فیروزه‌ای (بازرسان خانه هنرمندان ایران)، فاطمه کرکه‌آبادی (نماینده انجمن طراحان گرافیک ایران)، کوروش آریش (نماینده انجمن هنرمندان سفالگر ایران) و عباس مجیدی (نماینده انجمن مجسمه‌سازان ایران) نیز درباره زنده‌یاد علی مرادخانی صحبت کردند. 

در ادامه محمد مرادخانی ضمن تشکر از حاضران، گفت: پدرم خاطرات زیادی از آقایان رجبی‌معمار، راد، نوربخش، مهندس کاظمی و سایر دوستان برای من و مادرم تعریف می‌کرد. حضور شما عزیزان حال او را خوب می‌کرد. او همیشه از حوزه فرهنگ با عشق و علاقه حرف می‌زد.

این نشست با اهدای لوح یادبود با امضای اعضای شورای عالی و مدیرعامل خانه هنرمندان به فرزند زنده‌یاد علی مرادخانی پایان یافت و پس از آن، حاضران از شش نمایشگاه‌ دائر در گالری‌های خانه هنرمندان ایران بازدید کردند.
انتهای پیام

بخش رادیو تئاتر فجر در دوران کرونا چگونه برگزار می شود؟
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + یک =

دکمه بازگشت به بالا