مالکی: رئیسی دارای استراتژی مهمی در سیاست خارجی است

فداحسین مالکی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: آقای رئیسی نگرش عمیق و تاثیرگذاری نسبت به عرصه سیاست خارجی دارند لذا قطعا دارای استراتژی مهمی در کلان سیاست خارجی کشورمان هستند.

وی ادامه داد: یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت آینده در عرصه‌ سیاست خارجی توجه ویژه به کشورهای همسایه و منطقه است به این دلیل که جمهوری اسلامی ایران دارای ظرفیت‌های بسیار مهم تجاری، اقتصادی، سیاسی و امنیتی است که همین وضعیت در کشورهای همسایه و منطقه وجود دارد. خوشبختانه قوی‌ترین کشورهای منطقه از لحاظ سیاسی و اقتصادی در حوزه دایره فعالیت جمهوری اسلامی ایران قرار دارد، یعنی علاوه بر کشورهایی همچون عراق، افغانستان، پاکستان، ترکیه و برخی کشورهای عربی، کشورهای قدرتمندی همچون چین و روسیه ظرفیت‌های قابل توجهی دارند که باید نسبت به آن نگاه ویژه‌ای وجود داشته باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در سال‌های گذشته به دلیل گرفتاری در قضیه برجام و با کشورهای اروپا و آمریکا، نتوانستیم به خوبی از دیپلماسی استفاده کنیم و تحریم‌های به وجود آمده علیه نظام را بشکنیم.

مالکی درباره‌ی نگاه به کشورهای اروپایی و آمریکایی اظهار کرد: قطعا سیاست براساس منافع ملی خواهد بود، تعاملات‌مان با دنیا براساس منافع ملی است این نگاه می‌تواند این پیام را به غربی‌ها و آمریکا داشته باشد که فرسایشی شدن مذاکرات وین و برجام قابل قبول نیست، موضوعی که به نظر می‌رسد مدنظر آقای رئیسی هم است. لذا باید تلاش شود که هرچه سریع‌تر پرونده به نفع جمهوری اسلامی و ملت ایران رقم بخورد.

انتهای پیام

پیگیری تخلفات در واگذاری هفت‌تپه
هم اکنون بخوانید

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه + نه =

دکمه بازگشت به بالا